27 aug. 2021 | 12:25

Românii cu motoare diesel trebuie să știe treaba asta: ce se întâmplă cu electricele

ACTUALITATE
Românii cu motoare diesel trebuie să știe treaba asta: ce se întâmplă cu electricele

Cele mai noi schimbări pe care trebuie să le știi în ceea ce privește mașinile pe carburant.

Toată lumea este de acord că mașinile electrice reprezintă viitorul, dar până să discut despre ele, întâi, lasă-mă să îți explic care e treaba cu cele vechi.

În iulie, cele mai multe autoturisme înmatriculate au fost cele pe benzină. A fost atins un volum foarte mare, 11.143 de unități, care se traduce printr-un record al cotei de piață pe care o dețin, anume 72,6%, o premieră pentru România care nu a mai atins niciodată acest prag indiferent de tipul mașinii, noi sau rulate. În același timp, se observă o scădere semnificativă în ceea ce privește vânzarea de mașini cu motoare diesel, adică acestea au atins o cotă de piață de doar 16,4%.

În cazul celor ecologice, 100% electrice sau hibrid, situația nu s-a schimbat deloc, dacă mă refer la pondere. Mașinile electrice, inclusiv cele cu motoare PHEV, au depășit pentru prima dată pragul de 600 de unități înmatriculate într-o singură lună. Cele 647 de vehicule electrice s-au adăugat la cele 1051 de automobile hibrid înmatriculate în luna a șaptea. În aceste condiții, ponderea celor două segmente, EV și HEV, a fost de 3,1% și, respectiv, 6,8%.

Efectul Rabla și liderul de pe piață

Programul Rabla a generat o creștere a achizițiilor de automobile noi, astfel românii au cumpărat în ultimele două luni un număr mare de autoturisme. Practic, o dată cu demararea programului crește numărul de  înmatriculări. Cele 15.358 de unități înmatriculate în luna a șaptea reprezintă recordul lunar din 2021, însă segmentarea pe motorizări a fost una care arată clar tendințele acestui moment pe piața auto din România.

Dacia a fost lider în iulie pe segmentele diesel și benzină, însă cifrele sunt în scădere față de anul trecut. Asta se datorează în principal pandemiei și crizei de semiconductori, dar mai important această descreștere este direct proporțională cu interesul tot mai mare al românilor pentru mărcile de import. Următoarele clasate au fost la categoria diesel Skoda, iar la benzină Hyundai. Autoturismele ecologice au reprezentat în iulie doar 18% din totalul celor cumpărate, în scădere ușoară față de luna anterioară, în timp ce procentul cel mai mare este ocupat de motoarele hibrid fără încărcare.