Românii cheltuie din ce în ce mai mulți bani pe cumpărături online
Apetitul românilor pentru cumpărături online a crescut semnificativ în ultimul an. Cele mai recente analize privind zona e-commence arată că românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coș de cumpărături în online, față de anul trecut.
Românii cheltuie în medie mai mult cu 9,2% pentru o comandă online, iar valoarea coșului de cumpărături se ridică în primele patru luni ale anului la 49,89 euro fără TVA, arată o analiză recentă efectuată de compania de tehnologie 2Performant.
În privința dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creștere cu 7% față de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop crește cu 12 procente și ajunge la 62,72 euro fără TVA. Se observă astfel că o proporție mai mare din trafic și din vânzări se întâmplă pe mobil, în schimb vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil.
Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, față de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziționate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump și plata online.
Datele mai arată că, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienți ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce.
Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.
Tendințele generate de pandemie se păstrează în mediul online
„Tendințele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează și în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienți noi pentru magazinele online, sunt mai prezenți în online clienții cu o forță de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare și care forțează magazinele online să ridice standardele. Față de aceeași perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coșului în creștere cu peste 9% și simțim prezența consumatorilor interesați de produse de lux și de produse fabricate local”, spune Raluca Negrea, Country Manager România și Bulgaria 2Performant.