Românii ar avea de învățat de la chinezi: soluția creativă pentru educația micuților
China ne dă un exemplu cât se poate de bun cu privire la cum am putea să reformăm și noi sistemul de învățământ.
Chinezii au implementat, încă de luna trecută, noi reguli privind educația națională. Aceștia își propun să reducă semnificativ volumul de muncă pentru copii. De asemenea, autoritățile lucrează și la alte măsuri, în special pe fondul criticilor tot mai larg răspândite, cu privire la costurile uriașe ale anumitor cursuri.
Astfel, chinezii au decis să interzică examenele scrise pentru copiii în vârstă de de 6 și 7 ani din ciclul primar, în încercarea de a mai reduce presiunea asupra elevilor, percepută ca o frână în calea creșterii natalității.
Prin urmare, nu va mai fi posibil să fie organizate examene scrise în primul și în al doilea an de școală primară.
„Examenele prea dese îi încarcă foarte mult pe elevi și îi supun unei presiuni enorme”, susține ministerul.
Autoritățile de la Beijing sunt convinse de faptul că, prin reformarea învățământului, se va îmbunătăți și calitatea acestuia, în timp ce elevii se vor bucura de o mai bună sănătate psihică și emoțională.
Mai mult decât atât, luna trecută au fost interzise cursurile de sprijin private în weekend și în timpul vacanțelor școlare.
În sistemul de învățământ din China, copiii depun eforturi foarte consistente pentru a reuși performanțe cât mai notabile. Aici, competiția este la ea acasă. Din acest motiv, părinții investesc sume uriașe de bani în pregătirea particulară, dar nu se gândesc și că aceste activități duse la extrem le pot distruge sănătatea celor mici, în cele din urmă.
Chinezii ne arată calea. O vom urma?
Maniera sub care China reformează sistemul de învățământ ar putea fi un bun exemplu de urmat pentru țara noastră. Cu o programă foarte încărcată, numeroase teme inclusiv în vacanță și multe lecții de învățat în timp scurt, nu puți sunt elevii români care se vaită de cum merg lucrurile în educație.
De peste trei decenii, educația românească nu a beneficiat nici de suport financiar, dar nici de idei care să aducă un plus de valoare sistemului.