România ocupă o poziție importantă în acest clasament al UE: în ce domeniu excelăm

România ocupă o poziție importantă în acest clasament al UE: în ce domeniu excelăm

România excelează la comerțul cu amănuntul în Uniunea Europeană. Volumul comerţului cu amănuntul în UE a crescut în iulie cu 3,8%, comparativ cu luna similară din 2020

În zona euro, avansul a fost de 3,1%, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), prezentate de Economica.net.

Astfel, vânzările de combustibili auto au crescut cu 2% în iulie, comparativ cu iulie 2020, cele de produse non-alimentare au urcat cu 5,7%. De asemenea, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un avans de 1,3%.

Cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iulie, comparativ cu aceeaşi lună din 2020, s-a înregistrat în Bulgaria (20,2%). Locul al doilea îl ocupă Croaţia (12,9%), apoi podiumul este completat de Lituania (12,4%). Urmează Malta (11,4%) și Estonia (11%). Slovenia şi România au ambele o creștere de 8,4%.

Scăderi s-au înregistrat în Luxemburg (minus 5,6%), Austria (minus 2,4%), Germania (minus 0,3%) şi Spania (minus 0,1%).

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 0,9% în iulie, comparativ cu luna precedentă, cele de produse non-alimentare cu 2,9%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au coborât cu 0,7%.

Cine face legea în comerțul online din România: nu este eMag

Oamenii au început să facă foarte multe cumpărături online în ultimul an, în contextul pandemiei de Covid-19. Tendința achiziționării de produse online se menține chiar și de când a început etapa relaxării.

Comerțul electronic cu mobilier și decorațiuni interioare pentru casă este o categorie de comerț digital la care oamenii încă apelează. Magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania sunt Ikea și Vivre.

Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează prezență digitală a peste o sută de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, cumpărătorii români vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice.