România ocupă o poziție importantă în acest clasament al UE: în ce domeniu excelăm

România ocupă o poziție importantă în acest clasament al UE: în ce domeniu excelăm

România excelează la comerțul cu amănuntul în Uniunea Europeană. Volumul comerţului cu amănuntul în UE a crescut în iulie cu 3,8%, comparativ cu luna similară din 2020

În zona euro, avansul a fost de 3,1%, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), prezentate de Economica.net.

Astfel, vânzările de combustibili auto au crescut cu 2% în iulie, comparativ cu iulie 2020, cele de produse non-alimentare au urcat cu 5,7%. De asemenea, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un avans de 1,3%.

Cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iulie, comparativ cu aceeaşi lună din 2020, s-a înregistrat în Bulgaria (20,2%). Locul al doilea îl ocupă Croaţia (12,9%), apoi podiumul este completat de Lituania (12,4%). Urmează Malta (11,4%) și Estonia (11%). Slovenia şi România au ambele o creștere de 8,4%.

Scăderi s-au înregistrat în Luxemburg (minus 5,6%), Austria (minus 2,4%), Germania (minus 0,3%) şi Spania (minus 0,1%).

În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 0,9% în iulie, comparativ cu luna precedentă, cele de produse non-alimentare cu 2,9%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au coborât cu 0,7%.

Cine face legea în comerțul online din România: nu este eMag

Oamenii au început să facă foarte multe cumpărături online în ultimul an, în contextul pandemiei de Covid-19. Tendința achiziționării de produse online se menține chiar și de când a început etapa relaxării.

Comerțul electronic cu mobilier și decorațiuni interioare pentru casă este o categorie de comerț digital la care oamenii încă apelează. Magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania sunt Ikea și Vivre.

Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează prezență digitală a peste o sută de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, cumpărătorii români vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: