Renault investește în viitor: ce urmează să lanseze și cum ne ajută

Renault investește în viitor: ce urmează să lanseze și cum ne ajută

Tehnologia cu flux axial promite o greutate mai mică, mai multă eficiență în comparație cu motoarele actuale cu flux radial.

Grupul Renault a cumpărat 21% din Whylot, o companie franceză care dezvoltă un motor electric cu flux axial, o tehnologie promițătoare care promite o densitate de putere mai mare pe kg de greutate decât modelele actuale.

Renault a anunțat anterior un parteneriat strategic cu Whylot, care a fost fondat în 2011 și are sediul în sudul Franței.

Companiile intenționează să dezvolte și să comercializeze un motor cu flux axial pentru motoare complet electrice și hibride începând din 2025. Renault spune că un motor cu flux axial poate economisi 2,5 grame pe km de CO2 într-o aplicație hibridă.

Motoarele electrice folosite astăzi în vehicule au flux radial, adică direcția fluxurilor magnetice este perpendiculară pe axa de rotație. Într-un motor cu flux axial, fluxurile sunt paralele. Avantajele includ o cale magnetică mai scurtă, o dimensiune totală mai mică și o eficiență mai mare.

Parteneriat pentru viitor

Construcția stivuită a unui motor cu flux axial, față de construcția cilindrică a unui motor cu flux radial, înseamnă, de asemenea, că pot fi montate la butucul roții.

Potrivit Whylot, provocările actuale pentru dezvoltarea motoarelor cu flux axial includ o viteză liniară foarte mare care pune forță mecanică mare asupra magneților; temperaturi ridicate de funcționare care necesită un sistem de răcire complex și costisitor; și necesitatea dezvoltării tehnicilor de producție în masă.

Alți producători de automobile speră să comercializeze motoare cu flux axial. Daimler a anunțat săptămâna trecută că va fabrica propriile motoare cu flux axial în campusul său de tehnologii electrice din Berlin, după ce a achiziționat YASA, o companie de tehnologie a motoarelor electrice din Marea Britanie, în această vară.

Motoarele cu flux axial ar putea fi deosebit de atractive pentru producătorii de super-mașini, cum ar fi Ferrari, care a apelat la YASA pentru a produce motoare cu flux radial pentru hibridul său plug-in SF90 Stradale.

Citește și: