26 iul. 2021 | 13:15

”Război” între giganții auto General Motors și Ford: de ce vor ajunge la proces

ACTUALITATE
”Război” între giganții auto General Motors și Ford: de ce vor ajunge la proces

General Motors și Ford, giganții americani din domeniu auto, vor ajunge la proces. La mijloc e o neînțelegere legată de o denumire a unei game auto.

Două mari companii americane din industria auto țin, în aceste zile, capul de afiș al știrilor din domeniu. Se întâmplă după ce General Motors și filiala sa de robo-taxiuri Cruise au dat în judecată Ford Motor pentru utilizarea numelui „BlueCruise”.

Aceștia din urmă s-au folosit de denumirea menționată pentru comercializarea tehnologiei sale de conducere hands-free. GM a afirmat într-un comunicat că folosirea denumirii BlueCruise a încălcat marca Super Cruise a GM, precum și marca Cruise.

General Motors a dat în judecată Ford

„În timp ce GM spera să rezolve problema de încălcare a mărcii comerciale cu Ford pe cale amiabilă, nu ne-a rămas decât să ne apărăm energic brandurile și să protejăm capitalul pe care produsele și tehnologia noastră le-au câștigat pe parcursul mai multor ani pe piață”, a declarat General Motors.

În procesul intentat vineri, GM a afirmat că producătorii de automobile au purtat ”discuții prelungite” în această privință, dar nu au reușit să rezolve disputa. GM reclamă încălcarea mărcii comerciale și concurența neloială în proces. Producătorul auto nr.1 din SUA a solicitat instanței un ordin de interzicere  a folosirii numelui BlueCruise de către Ford și daune nespecificate.

Ford a numit procesul, intentat în fața instanței federale din California, ca fiind ”lipsit de merit și frivol”.

„Conducătorii auto au înțeles de zeci de ani ce este controlul vitezei de croazieră, fiecare producător de automobile îl oferă, iar ”Cruise” (croazieră) este o prescurtare obișnuită pentru această capacitate.  De aceea, BlueCruise a fost ales ca denumire pentru evoluția viitoare a Blue Oval a sistemului de control al vitezei de croazieră adaptiv inteligent de la Ford.”

Producătorii de automobile se întrec unul cu altul pentru a implementa o tehnologie care să le permită șoferilor să își ia mâinile de pe volan (hands-free) în blocajele de trafic sau pe autostrăzi.

De ce Cruise

Așa-numitele sisteme avansate de asistență a conducătorului auto, cum ar fi tehnologia semiautonomă a pilotului automat a Tesla, nu ar trebui să permită șoferilor să se deconecteze complet de la conducere pentru perioade lungi de timp.

Producătorii de automobile au folosit cuvântul ”Cruise” timp de decenii pentru a descrie sistemele de control al vitezei de croazieră care permit șoferilor să stabilească o viteză pe care mașina o va menține, de obicei pe șosea.

”Ford știa ce face.  Decizia Ford de a schimba marca prin utilizarea unei mărci de bază folosite de GM și Cruise va provoca inevitabil confuzie”, a spus GM în proces.

GM a anunțat în 2012 că va folosi numele Super Cruise pentru tehnologia de asistență a conducerii hands-free și comercializează tehnologia folosind acest nume încă din 2017. Divizia Cruise, deținută în majoritate de GM, funcționează din 2013. Ford a anunțat că va folosi numele BlueCruise pentru tehnologia sa de conducere hands-free în aprilie a acestui an.