22 iun. 2021 | 20:15

VIDEO Producătorul care insistă și cu motoare pe benzină și motorină: cum arată ”monstrul” cu sute de cai-putere 

ACTUALITATE
VIDEO Producătorul care insistă și cu motoare pe benzină și motorină: cum arată ”monstrul” cu sute de cai-putere 

Viitorul e electric, susțin cei mai mulți producători auto la unison, dar nu toată lumea e de acord că motoarele pe benzină și motorină sunt pe cale de dispariție.

Toyota Land Cruise e cel mai nou model pregătit de producătorul japonez. E vorba de o nouă generație care se încăpățânează să arate că 2021 nu e doar despre mașini electrice. Noul model vine echipat cu motoare puternice, pe benzină și motorină, care dezvoltă sute de cai-putere.

E o strategie prin care niponii sfidează puțin direcția în care se duc majoritatea producătorilor auto – adică spre electrice și hibrid, fără a o ignora complet. 

Toyota nu crede că motoarele pe benzină și motorină vor muri curând

Noua Toyota Land Cruiser e o mașină de mari dimensiuni și, ce e cel mai important, e extrem de puternică. E un monstru 4X4, pentru care există cerere mai ales în SUA și piețele din Orientul Mijlociu. Modelul a depășit deja pragul de 10 milioane de unități vândute, cu generația anterioară.

Poate fi motivul pentru care niponii au considerat că, pentru moment, Land Cruiser n-are nevoie și de o motorizare electrică sau hibrid.

Dezvoltat pe o nouă platformă, modulară, TNGA-F, noul Land Cruiser arată… ca un tanc. Liniile sunt robuste și agresive, iar modelul și-a căpătat pe bună dreptate titulatura de monstru off-road.

Modelul va fi vândut anul acesta mai întâi pe piețele din Orientul Mijlociu, dar va ajunge ulterior și în SUA și pe celalalte piețe.

Printre particularități se numără o greutate redusă, un centru de greutate scăzut, motoare noi și un design mai rafinat, la exterior, dar și la interior. La nivelul suspensiei a fost introdusă funcția E-KDSS (Sistem Electronic Cinetic Dinamic al Suspensiei), monitorizarea Multi-Terrain, la care se adaugă Multi Terrain Select, care analizează suprafața drumului și selectează cel mai bun mod de rulare.

O nouă pereche de motoare V6 twin-turbo vin să susțină performanțele, cu capacități de 3.5 litri benzină și 3.3 litri diesel, despre care Toyota spune că reușesc să consume cu 10% mai puțin carburant, inclusiv cu ajutorul unei cutii automate cu 10 trepte.

Motorul pe benzină oferă o putere maximă de 415 CP și un cuplu maxim de 650 Nm, în timp ce dieselul are o putere mai mică, 309 CP, dar un cuplu mai mare, 700 Nm. Pe anumite piețe va fi disponibil și un motor V6 benzină aspirat, cu cutie manuală în 6 trepte.

Mai multe poți vedea chiar în videoul de mai jos: