Probleme majore pentru o țară din Europa. Comisia Europeană a făcut o descoperire incredibilă

Probleme majore pentru o țară din Europa. Comisia Europeană a făcut o descoperire incredibilă

Fiat 500X, Fiat Doblo, Jeep Renegade aveau software care ascunde excesul de emisii de NOx, a descoperit autoritatea germană de reglementare.

Comisia Europeană a cerut Italiei să aplice sancțiuni pentru utilizarea dispozitivelor interzise pentru a manipula emisiile vehiculelor, intensificând procedura de încălcare a dreptului comunitar împotriva Romei, deschisă în mai 2017.

Cu alte cuvinte, executivul Uniunii Europene a lansat în urmă cu patru ani o acțiune în justiție împotriva Italiei pentru că nu a reușit să investigheze acuzațiile de fraudare a testelor de emisii de către Fiat Chrysler, acum parte a Stellantis.

Comisia a declarat că a cerut Italiei să explice nerespectarea obligației sale de a aplica regulile privind emisiile bazate pe reglementările europene.

Potrivit regulamentului, statele membre sunt obligate să stabilească și să pună în aplicare reguli privind sancțiunile pentru utilizarea așa-numitelor dispozitive de înfrângere interzise care împiedică eficiența sistemelor de control al emisiilor, rezultând emisii mai mari pentru vehicule.

fiat

După Germania a venit rândul Italiei

Comisia a spus că Italia a dispus rechemarea obligatorie a vehiculelor afectate, dar nu a aplicat sancțiuni.

Germania a cerut executivului UE să medieze disputa cu Italia, care a respins acuzațiile Germaniei de software ascuns pe modelele Fiat 500X, Fiat Doblo și Jeep Renegade care permiteau emisii de motorină în exces.

Autoritatea de reglementare a transporturilor auto din Germania a declarat că a găsit un dispozitiv pe care sistemul de purificare a gazelor de evacuare al modelelor l-a accelerat după 22 de minute – doar un pic mai mult decât testele oficiale de reglementare, creând o fereastră pentru eliminarea emisiilor de NOx în exces.

Italia are acum două luni pentru a răspunde și a lua măsurile necesare, în caz contrar, Comisia poate decide să trimită cazul Curții de Justiție a Uniunii Europene, care poate decide amendarea țării în cauză, de obicei cu sume substanțiale.

Stellantis și Ministerul Transporturilor din Italia nu au fost imediat disponibile pentru comentarii.

Citește și: