Problema care arată nepăsarea autorităților: toți șoferii trebuie să știe cine este vinovat
Zilele trecute, Radu Mihaiu, Primarul Sectorului 2, a declarat că în sectorul său lipsesc câteva mii de indicatoare rutiere. Poate nu pare interesant, asta până are loc un accident și trebuie să afli cine este de vină.
Este foarte important de știut cine este de vină în cazul în care are loc un accident rutier.
„În cazul producerii unui accident unde se stabilește că există un viciu de semnalizare și acest viciu a stat la baza producerii accidentului, indiscutabil trebuie făcut responsabil administratorul drumului public. Asigurarea semnalizării rutiere optime cade în sarcina administratorului drumului public care este obligat să instaleze și să mențină în condițiile impuse de standarde, indicatoarele și marcajele. Poliția este singura autoritate de control în respectarea legislației rutiere care are obligația de a constata neregulile și de a lua măsuri. Nu putem vorbi de scuze în astfel de situații venite din partea administratorului străzii, întrucât aici vorbim de instituția juridică a răspunderii civile. Administrația Străzii răspunde pentru evenimentele rutiere ce se produc pe arterele pe care le administrează din cauza carențelor de infrastructură. Nu pot invoca nici lipsa de buget sau alte aspecte întrucât există instituția juridică a răspunderii civile.”, declarat pentru G4Media.ro, Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.
Situația din capitală?
În capitală, responsabilă de semnalizarea rutieră este Administrația Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei. Aceasta dă vina pe lipsa banilor, a resurselor umane și tehnice, dar promite că din septembrie va demara o procedură de achiziție.
O altă problemă a celor din Administrația Străzilor este că din anul 2017, atunci când a demarat procedura de achiziție pentru proiectul intitulat„Proiectare și execuție lucrări de semnalizare orizontală și verticală pe străzile din Municipiul București” licitația a fost contestată în nenumărate rânduri până în 28.04.2021 când fost reevaluată și anulată de Curtea de Apel.
„Acum nu face nimeni marcaje rutiere. Există un operator care a câștigat o licitație și o perioadă lungă s-au tot bătut pe licitația aia. A câștigat-o și invocând diverse elemente juridice, nu a semnat documentele, nu s-a apucat de marcaj, a ținut Bucureștiul blocat. În timpul ăsta, Administrația Străzilor nu a făcut marcaje nici măcar pentru situații de urgență cu acele fonduri pe care legea îi permite să le acceseze, pentru că sunt tocmai pentru situații de urgență. Acum văd că au început să facă marcaje cu vopsea convențională. În București, marcajul cu vopsea convențională poate să țină maxim trei luni, cu multă îngăduință. Asta înseamnă că un marcaj pe care îl faci acum, o să dispară la toamnă sau la iarnă când apare sezonul ploios și nu se mai poate reface. E imposibil să-l refaci când plouă, când ninge, când e umezeală.”, a declarat pentru G4Media.ro, Valentin Ciobanu
Să sperăm că totuși din septembrie lucrurile se vor schimba un pic și după această licitație, dacă și vremea va fi bună, Bucureștiul se va putea bucura de noi marcaje rutiere. Poate chiar un sistem de semaforizare sincronizat.