03 aug. 2021 | 12:15

VIDEO Ce este ProAI, supercomputerul care poate revoluționa industria auto

ACTUALITATE
VIDEO Ce este ProAI, supercomputerul care poate revoluționa industria auto

O companie germană se pregătește să revoluționeze industria auto și prezintă ProAI, cel mai puternic computer din lume cu care se poate dota o mașină.

Mașinile au devenit tot mai inteligente, iar industria auto are nevoie de idei care să schimbe tot ce știai până acum. O companie germană, care produce cutii de viteză, se pregătește să lanseze  cel mai puternic computer din lume ce poate echipa o mașină.

Cei de la ZF Friedrichshafen AG susțin că ProAI, soluția propusă de ei, este un supercomputer auto. El va fi prezentat la Munchen, în cadrul Salonului IAA, din luna septembrie și ar urma să intre apoi în producție. Producătorii auto, însă, trebuie să se adapteze și să gândească mașinile în așa fel încât să suporte așa ceva.

ProAI, supercomputerul auto

Prima versiune a supercomputerului ProAI creat de ZF Friedrichshafen AG a fost prezentată la Shanghai. Acum, e pregătită și versiunea pentru piața europeană.

Producătorul spune că supercomputerul va putea să ofere doze diferite de putere în funcție de cerințele clientului și va putea să satisfacă cerințele producătorului pentru vehicule specifice și arhitecturile electrice ale acestora. Va putea fi utilizat pe post de controler de domeniu, de zonă sau central.

„ProAI este în acest moment cel mai flexibil, scalabil și puternic supercomputer pentru automobile din lume”, a declarat Oliver Briemle, șeful diviziei L4 Feature Development, Domain Control și V2X. Va putea fi utilizat pentru orice fel de vehicul cu orice nivel de conducere autonomă, de la nivelul 2 la nivelul 5”, a adăugat el.

Acest supercomputer poate efectua între 20 de trilioane și un qvadralion de pași pe secundă, respectiv 250 TOPS pe unitate (Tera Operații Pe Secundă), cu 66% mai multe decât computerul anterior, ProAI RoboThnik.

În același timp, consumul de energie scade: cu 1 watt, computerul realizează 3 Tera operațiuni pe secundă, cu 70% mai puțin decât înainte. Mai mult, este rezistent și fiabil în condiții grele, dat fiind faptul că va fi utilizat pe autovehicule.

ZF Friedrichhafen AG nu a precizat cine este primul client care va utiliza noul supercomputer, însă nu este exclus să fie vorba despre Porsche, care utilizează componente computerizate de la acest furnizor inclusiv pe noul Taycan electric.