Povestea românului care lucrează de acasă pe o poziție de top management global

Povestea românului care lucrează de acasă pe o poziție de top management global

Pandemia de coronavirus a avut un impact devastator asupra sistemelor medicale și financiare ale lumii. După aproape doi ani petrecuți sub spectrul crizei, începem să vedem și partea plină a paharului.

Care este aceea? Ei bine, în mediul de business, ceea ce era la început văzută ca un colat de salvare, s-a dovedit a fi o oportunitate unică, atât pentru companiile mari și cu experiență, cât și pentru start-up-urile aflate la început de drum.

Munca de acasă e noua normalitate, dar și noua șansă de dezvoltare

La începutul crizei sanitare, munca de acasă a salvat afacerile care și-au putut trimite angajații să lucreze remote. Între timp, acest model de lucru pare să devină mai mult decât atât. Practic, oferă deschidere globală și o șansă unică pentru companii de a lucra cu oameni din diverse țări, fără să fie nevoie să deschidă sucursale locale.

De asemenea, pentru angajați e o oportunitate de neratat, în condițiile în care pot ajunge să lucreze pentru mari angajatori ai lumii, în companii de top sau în firme promițătoare, la început de drum, fără să fie nevoie să se mute din țară.

Ei bine, o astfel de poveste trăiește un clujean, care a ajuns vicepreședinte al unui astfel de startup, cu sediul central în SUA, care tocmai a obținut o finanțare de 30 de milioane de dolari, relateaza StartupCafe.ro.

Totul a pornit de la ideea lui Mei Siauw, o tânără originară din Indonezia, cu studii în Singapore și SUA, de a deschide un start-up în domeniul IT, la San Francisco, în ANUL 2015.

Compania e atât de promițătoare, încât la începutul lunii octombrie a obținut o nouă finanțare de capital de risc, de 30 de milioane de dolari.

Până acum, cinci români lucrează pentru firmă, fără să fie nevoie ca start-ul să deschidă sucursale în țara noastră și fără ca angajații să fie nevoiți să emigreze, ceea ce oferă o oportunitate unică pe piața muncii globale.

„Pe scurt, nu există o subsidiară locală a LeadIQ. Companiile fully remote nu mai creează subsidiare locale, post-COVID, ci contractează direct oamenii buni de peste tot din lume. Ar fi destul de greu pentru un startup de 120 de persoane să gestioneze 22 de subsidiare, în toate țările în care LeadIQ are o prezență fizică” – a explicat Horea Hopârtean, pentru StartupCafe.ro.

Odată cu această pandemie, e tot mai evident că modelul de business se va schimba radical și ireversibil. Este fantastic că oamenii, atât la nivel managerial, cât și angajații, reușesc să transforme atât de util o necesitate într-o șansă unică de dezvoltare.

Citește și: