Poți să uiți de cartela SIM: de ce va dispărea complet de pe telefoane
Numărul eSIM-urilor instalate pe dispozitivele conectate va crește de la 1,2 miliarde în 2021 la 3,4 miliarde în 2025.
Datele au fost prezentate de Juniper Research într-un studiu recent. Aceasta ar reprezenta o creștere de 180%, iar analiștii spun că este condusă de iPhone, iPad și Apple Watch. Această creștere va fi condusă de sectorul de consum, care va reprezenta 94%, urmat de sectorul industrial și sectorul public.
Cercetarea anticipează că „adoptarea stabilită a cadrelor eSIM de la furnizorii de dispozitive de consum, precum Apple și Google, va accelera creșterea eSIM-urilor în dispozitivele de consum înaintea sectoarelor industriale și publice”.
Apple a lucrat cu tehnologia eSIM de la introducerea Apple Watch Series 3 cu o conexiune celulară. De atunci, compania a introdus eSIM pentru a treia generație iPad Pro și cu linia iPhone XS, oferind pentru prima dată asistență SIM încorporată pentru iPhone. Acum și mai multe dispozitive Apple mențin această tehnologie.
La lansarea iOS 14.5, acesta va adăuga, de asemenea, suport pentru banda dual 5G, utilizând SIM-ul fizic, precum și cipul eSIM.
Această tehnologie ajută la îmbunătățirea securității iPhone, deoarece SIM-ul nu mai trebuie să fie fizic. Când călătorești în străinătate, spre exemplu, este, de asemenea, mai ușor să setezi un operator de telefonie locală pe telefon.
Apple supără rețelele sociale pentru că vrea să-ți protejeze intimitatea
În ceea ce privește securitatea, în teorie, Apple va spori semnificativ securitate datelor tale private de pe mobil începând cu luna viitoare. În practică, giganți precum TikTok au descoperit cum să înșele sistemul.
Deja de câteva luni, se discută de intenția celor de la Apple de a obliga fiecare dezvoltator de aplicații să-ți ceară acordul explicit pentru a-ți urmări comportamentul pe mobil și a-l monetiza prin reclame personalizate. Facebook a făcut și o campanie publicitară pentru a te convinge că este ”spre binele tău” să știe și când bei apă.
Deși opțiunile de securitate sporită vor intra în vigoare în curând, TikTok a găsit deja tertipul pentru a le ignora cu entuziasm. Dacă nu ești de acord cu reclamele personalizate pe rețeaua socială începând cu 15 aprilie, nu vei mai avea acces la serviciul pe care îl oferă. Cu alte cuvinte, fie accepți că tu ești produsul și face bani de pe urma ta cu cât știe mai multe compania din spate despre tine, fie renunți la TikTok.