Porsche, în vizorul autorităților germane: cum a devenit suspectă de minciuni

Porsche, în vizorul autorităților germane: cum a devenit suspectă de minciuni

Porsche este una dintre cele mai cunoscute branduri auto de pe mapamond, cu o lungă istorie. Din păcate, compania a fost luată în vizor de autoritățile germane din cauza unor valori eronate de consum.

Când vine vorba de scandaluri în piața auto, ultimii ani au fost dominați de grupul Volkswagen și emisiile mincinoase. La momentul respectiv, a devenit evident că a fost multă rea voință în spate, iar unii directori ai grupului au ajuns după gratii. La ora actuală, cei de la Porsche se află în centrul unui scandal și chiar dacă nu este comparabilă gravitatea, o investigație din partea autorităților este o problemă, iar după situația cu Volkswagen, nemții ”suflă și în iaurt”.

Ca referință, autoritatea germană KBA a deschis o anchetă împotriva Porsche suspectând posibile date incorecte privind consumul unor mașini pe benzină, scrie Reuters. Porsche spune că nu există neconformități la marea parte a vehiculelor și că numărul de mașini afectate a fost de cel mult sub 1% din flota totală. Cu alte cuvinte, nu contrazic suspiciunea autorităților, dar atrag atenția că nu discutăm de o problemă răspândită.

Mai mult decât atât, tocmai pentru a-și spăla un pic păcatele, cei de la Porsche au atras atenția asupra faptului că au notificat din proprie inițiativă autoritatea KBA acum un an, ca măsură de siguranță. În acel context, au detaliat probleme de conformitate apărute la anumite vehicule pe benzină. Procedura aplicată după acea notificare nu a găsit ”deviații de conformitate” la marea parte a vehiculelor, spun cei de la Porsche care adaugă că numărul de mașini afectate a fost cel mult sub 1% din flota companiei.

În final, potențialul scandal este încă la început. Rămâne să vedem consecințele investigației și dacă, într-adevăr, problema nu este una foarte răspândit. Ar fi păcat, având în vedere faptul că Porsche a vândut în Europa aproape 74.000 de mașini, scăderea fiind mai mică de 10% față de 2019, printre cele mai mici întâlnite în piața auto care a avut un 2020 dezastruos.

Timp de câteva decenii, Porsche vindea anual sub 20.000 de mașini în Europa, dar apariția SUV-urilor Cayenne și apoi Macan au dus vânzările la peste 70.000 de mașini. Macan costă de la 71.000 de euro și cele mai scumpe versiuni trec de 100.000 euro. Modelul electric Taycan costă de la 85.000 de euro.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Etichete: