26 iun. 2021 | 08:15

Planurile ambițioase ale Skoda: cum vrea să ia inclusiv din felia Dacia

ACTUALITATE
Planurile ambițioase ale Skoda: cum vrea să ia inclusiv din felia Dacia

Skoda are planuri ambițioase în următorii ani pentru piața din Europa. Dintr-un anumit punct de vedere, e amenințată și felia pe care o deține Dacia.

Skoda merge în direcția în care virează majoritatea producătorilor mari. Are planuri ambițioase în ultimii ani și ar vrea ca între 50% și 70% dintre mașinile pe care le va vinde pe piața de pe continent în 2030 să fie full-electrice.

Cehii, parte din grupul german Volkswagen, vor să ajungă în top 5 mărci la vânzări în Europa. Strategia trebuie să aibă ecou și la Mioveni, pentru că unele planuri pot da peste cap și viziunea constructorului autohton Dacia.

Skoda are planuri mari. De ce trebuie să se teamă Dacia

Strategia Skoda e întinsă pe următorii ani: între altele, vrea lansarea a trei modele noi 100% electrice, inclusiv o mașină mică de oraș (primul indiciu că s-ar putea bate pe zona atacată de modelul Dacia Spring). Skoda a vândut anul trecut peste un milion de mașini, dar vânzările au scăzut cu 19% în anul pandemiei.

Caută să forțeze recuperarea.

Skoda are două modele electrice în prezent și va lansa încă trei, dar nu a spus exact care vor fi. E posobil să fie vorba de un coupe, un crossover compact și o mașină mică de oraș. După 2025, scriu specialiștii, va urma probabil și un model electric de dimensiunile modelului Octavia.

Deocamdată, viitorul electric al cehilor înseamnă SUV-ul Enyaq iV.

Pe viitor, însă, Dacia ar trebui să fie foarte atentă la ce pregătesc cehii.

Un rival Dacia Spring poate veni de la producători ca Volkswagen, Seat sau Skoda, dar singura asemănare ar putea fi, de fapt, doar faptul că fac parte din aceeași clasă. Mai ieftin decât Spring nu prea se poate, la cum se prezintă acum costurile de producție a unei mașini electrice, fie ea și de dimensiuni mici.

Dar după oprirea Vokswagen e-Up! și Skoda Citigo e-iV, ar cam trebui să urmeze ceva de la acești producători.

Herbert Diess, șeful grupului german, a admis că în următorii ani vor ajunge pe piață noi vehicule electrice mici. Mai mult chiar, Ralf Brandstaetter, șeful mărcii Volkswagen a declarat că marca sa va lansa un vehicul electric cu dimensiuni reduse în 2025 și că acesta va avea un preț cuprins între 20.000 și 25.000 de euro.