19 apr. 2021 | 15:39

Planul de miliarde de euro al Renault: ce ar însemna pentru ”electrificarea” Dacia

ACTUALITATE
Planul de miliarde de euro al Renault: ce ar însemna pentru ”electrificarea” Dacia

Renault are în plan să accelereze tranziția spre electrice și investește masiv în ceea ce s-ar vrea cel mai mare hub de producție de mașini electrice. Decizia ar putea avea impact și asupra Dacia.

Renault vrea să investească miliarde de euro anual într-un centru de producție pentru mașini electrice. Vrea să ridice în Franța unul dintre cele mai mari hub-uri din industrie pe această direcție. E o decizie prin care compania-mamă a Dacia vrea să ”creeze valoare”.

Și planurile nu se opresc doar la electrice. Se caută soluții și tehnologii și pentru o eventuală tranziție spre autovehiculele alimentate cu hidrogen, o idee cu care au cochetat mai mulți producători auto.

Renault, investiții care ar putea însemna ceva și pentru electrificarea Dacia

Directorul general al companiei, Luca de Meo, a spus într-un interviu pentru Journal du Dimanche că planurile constructorului sunt mari. Investiția în acest centru de producția s-ar ridica la 8 milioane de euro anual.

În ceea ce privește producția de mașini electrice, sector în care constructorul își va dezvălui „în curând” strategia, polul de producție din nord „poate deveni cel mai mare din Europa”, a spus el.

„Între 500 și 600 de ingineri Renault” vor participa la alianța „Software République” anunțată la începutul lui aprilie de Renault, Atos, Dassault, STMicroelectronics și Thales pentru a pune în comun cercetările legate de mobilitate electrică, conectată și autonomă.

Cât privește tehnologiile care ar putea contribui la alimentarea mașinilor cu hidrogen, Renault a creat o societate mixtă cu partenerul său american Plug Power, care produce baterii pe bază de hidrogen. Investițiile Renault ar putea însemna enorm și pentru Dacia.

E greu de crezut că producătorul autohton se va opri doar la Dacia Spring – primul model electric, care va ajunge la primii clienți chiar spre sfârșitul anului. E clar că, la cum se mișcă industria, vor mai urma si altele. Renault a adus întotdeauna tehnologiile noi și la Dacia, mai devreme sau mai târziu. La fel se va întâmpla și pe viitor.

Dacă centrul din Franța se va dovedi o investiție cu adevărat profitabilă, atunci și constructorul de la Mioveni va profita din plin de acest lucru. Iar gama Dacia se va electrifica, cel mai probabil, mai repede decât te aștepți.