15 nov. 2021 | 15:25

Piața mașinilor de import are un nou lider: brandul care domină

ACTUALITATE
Piața mașinilor de import are un nou lider: brandul care domină

Hyundai este una din cele mai de succes mărci atât pe piața europeană cât și pe cea din România. În 2021 a devenit liderul vânzărilor de mașini.

În afară de marca autohtonă Dacia, liderul absolut în întreaga istorie a pieței auto din România, podiumul este ocupat de alte două mărci. Unul dintre aceste branduri este Hyundai și trebuie remarcată viteza cu care a depășit concurenți cu nume rezonante.

În ultimii ani, vânzările Hyundai au crescut constant, iar grație unui management bun care poate intui tendințele cu mult înainte ca acestea să devină importante în piața din Europa și din România, marca se poziționează tot mai bine pe piață. Astfel că în clasa destinată SUV-urilor marca vine cu tot mai multe modele, iar gama de vehicule electrice și hibride se extinde de la un an la altul.

Un management bun

În anul 2000, Hyundai reprezenta doar 0.72% din totalul mașinilor noi comercializate pe piața din România, după doar cinci ani, în 2005, cota de piață creștea la 1,87%, pentru ca, în 2015, să ajungă la 2,83%. Această creștere a continuat și în următorii ani, cota urcând la 3,97% în 2018 și chiar la 5,48% la finalul anului trecut. Pe de altă parte trebuie remarcat că în timp ce unele branduri câștigă teren în privința cotei de piață, altele pierd.

După zece luni scurse din acest an, Hyundai a ajuns să dețină 7,7% din piața de autoturisme noi, cu alte cuvinte, brandul a ajuns să ocupe primul în clasamentul vânzărilor. Cele 7.478 unități vândute de Hyundai în perioada ianuarie – octombrie 2021 corespund, de asemenea, unei creșteri cu nu mai puțin de 31,3% față de intervalul similar din 2020, mult peste majorarea medie a pieței, de doar 0,7%.

Fără doar și poate, la acest avans considerabil al mărcii au contribuit în primul rând modele precum SUV-ul compact Tucson, mașina de oraș i10 și compacta i30, dar și SUV-ul de mici dimensiuni Kona.