23 aug. 2021 | 17:15

Pandemia lovește în continuare piața auto: ce se întâmplă cu producția, chiar și în 2022

ACTUALITATE
Pandemia lovește în continuare piața auto: ce se întâmplă cu producția, chiar și în 2022

Piața auto este în continuare foarte afectată de urmările pandemiei. În continuare, lipsa cipurilor îi determină pe producători să își reducă activitatea. Producția globală anul acesta s-a redus la 7 milioane de unități și se pare că nici anul următor nu va fi unul ușor.

Problemele cu aprovizionarea cipurilor apărute din cauza pandemiei persistă. Anul acesta, producția de vehicule la nivel mondial este foarte afectată. ”Problema lipsei cipurilor nu se va stabiliza până în trimestrul doi al anului viitor, iar redresarea va avea loc în cursul semestrul doi din 2022.

Perspectivele sumbre arată că actuala criză a semiconductorilor nu se va rezolva rapid. Industria auto se confruntă cu dificultăți. Vedem, de asemenea, o volatilitate suplimentară din cauza restricțiilor impuse în Malaezia, ceea ce va afecta producția de cipuri”, au apreciat analiștii Mark Fulthorpe şi Phil Amsrud de la Markit, într-un raport la companiei de analize financiare.

Fabricile în care sunt sunt produși semiconductorii au fost închise. Acest lucru s-a datorat faptului că a crescut numărul cazurilor de infecții. La asta se adaugă și rata scăzută de vaccinare în sud-estul Asiei. Directorul de achiziții de la Toyota declară ”În special în sud-estul Asiei, extinderea pandemiei și restricțiile au efect asupra furnizorilor noștri locali”.

„Trimestrul doi ar putea fi momentul în care furnizarea se va stabiliza dar eforturile de redresare vor începe numai în semestrul doi al anului viitor”, estimează Markit.

Marile companii auto și-au anunțat suspendarea temporară a producției

Săptămâna aceasta, marile companii auto au anunțat reducerea producției de vehicule. Astfel, miercuri, Ford Motors a anunțat închiderea temporară a fabricii sale din Kansas, SUA. Aici se produce cel mai bine vândut model al mărcii – F-150. În perioada 23 – 30 august, uzina va fi închisă.

Joi, cel mai mare producător german, Volkswagen, a anunțat și el că va fi nevoit să își reducă activitatea. Tot joi, publicația niponă Nikkei a informat că, Toyota Motor Corp va reduce luna viitoare producția globală cu 40%, față de planul precedent.

În urma anunțului făcut de Toyota, acțiunile cotate la bursă au scăzut cu 4,4%. Este cel mai sever declin din decembrie 2018. În anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2020, Toyota are ca obiectiv livrarea a 8,7 milioane de vehicule pe plan global.

Începând din septembrie, Toyota își va reduce producția la fabricile sale din Japonia, America de Nord, China și Europa, susține Nikkei. Se pare că, criza de semiconductori se va prelungi mai mult decât credeam. După cum arată lucrurile acum, ea va afecta și o parte din anul viitor. Rămâne doar să vedem cât din anul 2022 va putea fi salvat din punct de vedere al producției de mașini.