24 aug. 2021 | 14:15

O generație de zombi: cum au ajuns tinerii din ziua de azi

ACTUALITATE
O generație de zombi: cum au ajuns tinerii din ziua de azi

”Gen Z”, o generație de zombi, așa au ajuns să fie tinerii din ziua de azi, o generație mai puțin educată, mai deprimată și fără valori. La această concluzie, a ajuns un profesor american.

La începutul fiecărui an școlar, profesorul Jeremy Adams din Bakersfield – California, supune elevii la o mică cercetare. El proiectează fotografii cu celebrități în vogă și cu politicieni. Elevii recunosc celebritățile cu mare ușurință, dar nu și clasa politică.

În noua sa carte,  Adams vrea să ridice un semnal de alarmă în ceea ce privește noua generație de americani care este tot mai ignorantă. ”Trebuie să ne pregătim pentru ce ne așteaptă. Scriu această carte ca semnal de alarmă … un proiect născut din îngrijorare, preocupare și frustrare” avertizează el.

Cum s-au schimbat tinerii din ziua de azi?

Nominalizat la National Teacher of the Year, Adams este speriat că tinerii de azi nu mai au valori și sunt tot mai solitari. În timp ce se apropie tot mai tare de tehnologie, se îndepărtează tot mai mult de viața de familie, de prieteni și de orice fel de comunități fizice.

Altădată, profesorii își ajutau elevi la clase să devină tot mai buni în ceea ce privește învățătura. Azi, ei încearcă tot mai mult să îi înțeleagă pe tineri prin programe dedicate. Acestea urmăresc conștientizarea depresiei și suicidului, îngrijorarea față de traficul de ființe umane, agresivitatea, bandele de răufăcători sau armele de foc.

Profesorul Adams consideră că de vină este disoluția familiei americane. Ea este foarte prezentă prin scăderea numărului de căsătorii și a căminelor biparentale tradiționale. Sunt studii care arată că mesele regulate în familie ajută la reducerea fumatului și a altor dependențe. Adams spune că majoritatea elevilor săi iau cina singuri în fiecare seară în timp ce se uită la un dispozitiv media.

„Neglijarea familiei este una din cele mai mari cauze ale golirii de sine, nu doar a elevilor, ci a vieții americane” scrie Adams. Altădată, activitățile normale a unui elev erau să meargă la școală și să participe la diverse adunări sportive sau amicale. Acum, ei sunt permanent conectați la media online sau la servicii de streaming.

Atenția lor este permanent împărțită între viața reală și cea online. Cu adevărat, ei nu trăiesc niciuna, ceea ce le creează multă frustrare care nu știu cum să o vindece, de aceea ei apelează la tot felul de dependențe.