13 aug. 2021 | 14:35

Nu e de la Dacia, dar e cât se poate de românesc: primul autobuz electric al nostru, pe străzi

ACTUALITATE
Nu e de la Dacia, dar e cât se poate de românesc: primul autobuz electric al nostru, pe străzi

Primul autobuz electric românesc este pe străzi. Se numește e-UpCity și este realizat de ATP Trucks Automobile din Baia Mare.

Prototipul autobuzului electric românesc e-UpCity, al producătorului de autovehicule de transport rutier și de persoane ATP Trucks Automobile din Baia Mare, a fost testat cu succes de către compania de transport local din Târgu Mureș, care are în plan dotarea flotei cu autovehicule prietenoase cu mediul.

Directorul general al Transport Local S.A. Târgu Mureș, Tatar Bela, a declarat că prototipul ATP Bus e-UpCity 100% electric a fost testat timp de două săptămâni la Târgu Mureș și că se pretează transportului în comun, arată Agerpres, citat de Profit.ro.

Autobuzul, cu o capacitate de 83 de locuri și o lungime de 12,18 metri, a circulat pe liniile principale, iar transportul a fost gratuit pentru călători. În plus, are o autonomie de minimum 200 kilometri în oraș, deține WI-FI gratuit și prize USB cu două porturi încorporate, în dreptul fiecărui set de scaune.

În luna mai, Primăria Târgu Mureș a semnat un contract de achiziție pentru 32 de autobuze electrice, de 12 metri lungime, cu zece stații de încărcare rapidă și 32 stații de încărcare lentă, în valoare de 81.920.000 de lei (fără TVA). Primăria Târgu  Mureș are în curs de derulare șapte proiecte privind transportul public și de  management al traficului, iar patru dintre acestea se referă la achiziția de autobuze pentru a schimba în totalitate parcul auto pentru transportul în comun.

Municipalitatea va mai achiziționa astfel încă 41 de autobuze Diesel, 15 autobuze electrice, cu o lungime de zece metri și 38 de autobuze hibrid.

Povestea primului autobuz electric românesc: cu ce se remarcă e-UpCity

e-UpCity e primul autobuz electric românesc, lansat în urmă cu câteva luni de grupul ATP din Baia Mare.

Ca urmare a unei investiții de 25 de milioane de euro în dezvoltarea ATP Group și continuare neașteptată a demarării asamblării de camioane Truston, noul e-UpCity este un autobuz 100% electric cu o autonomie de minimum 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri prin majorarea pachetului de baterii produs de chinezii de la CATL.

Grupul susține că axele sunt livrate de ZF Friedrichshafen AG și de DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este sincron cu magnet permanent și provine de la DANA Prestolite, sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, cel de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.