Mașinile pe benzină și motorină, vizate: țara din Europa care ”pune bețe-n roate” reducerii poluării
În scopul reducerii gradului de poluare și reducere a încălzirii globale, Uniunea Europeană și-a propus să elimine de pe șosele toate mașinile cu motoare pe combustie internă, benzină și motorină, până în 2035. S-ar putea să fie doar un vis frumos.
Franța este prima țară din Europa care și-a exprimat opoziția față de intenția UE de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035. Alternativa propusă este ca acestea să fie eliminate abia la finele deceniului următor, cândva în 2040. Deși proiectul similar pentru mașinile hibride este semnificativ mai îngăduitor, Franța are o problemă și cu acela și își dorește amânarea lui, conform datelor obținute de Bloomberg.
Ca referință, Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035. Acest proiect este absolut imposibil, dacă vom mai avea pe stradă mașini diesel și pe benzină.
Mașinile cu motoare pe benzină și motorină rămân pe străzi
Din păcate pentru inițiativa UE, guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030 iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp, a declarat luni pentru Bloomberg un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron.
În prima fază, Franța nu a văzut nicio problemă cu planul UE. Schimbarea de atitudine a venit după ce Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice. Dincolo de influența acestor giganți asupra Franței, oficialul care a dorit să-și păstreze anonimatul a spus că autoritățile de la Paris analizează și posibilitatea de a oferi un sprijin financiar masiv pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.
În final, problema detaliată mai sus este una mult mai gravă decât pare la prima vedere. Poziţia Franţei semnalează că ar putea exista o dispută în interiorul UE cu privire la noile ţinte climatice şi cum vor afecta acestea industria auto. Interzicerea automobilelor cu combustie internă din 2035 face parte dintr-un plan ambiţios destinat să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice.