11 ian. 2021 | 10:07

Mașina care merge 1.000 de kilometri cu o singură încărcare: chinezii au prezentat-o, dar acum e doar o fentă

ACTUALITATE
Mașina care merge 1.000 de kilometri cu o singură încărcare: chinezii au prezentat-o, dar acum e doar o fentă

Tesla a început să vândă mașini electrice în China. Iar chinezii de la Nio, un startup specializat în mașini electrice, a anunțat primul său sedan. Se numește ET7, costă mult, iar promisiunea e incredibilă: 1.000 de kilometri cu o singură încărcare.

În prezent, mașinile electrice au două probleme: autonomia și lipsa stațiilor de încărcare (obișnuite sau rapide). În timp ce stațiile pot fi create, bateriile încă sunt costisitoare și încă realizate cu tehnologii învechite. Dar Nio promite enorm. 1.000 de kilometri cu o singură încărcare e o țintă dificilă chiar și pentru mașinile cu motoare termice.

Realitatea, în cazul Nio ET7, e un pic mai nuanțată. Compania va vinde mașina cu două baterii: 70 kWh și 100 kWh. Cea dintâi asigură o autonomie de circa 500 kilometri, cea de-a doua undeva la 700 km, conform InsideEVS. Spre finalul lui 2022, Nio promite o baterie de 150 kWh și autonomia de circa 1.000 kilometri.

Nu e o dată exactă pentru lansarea acestei baterii. Așa că, cel puțin când vine vorba de autonomie, încă e doar o promisiune. Altfel, mașina are o putere de 480 kW și un cuplu de 850 Nm. De la zero la 100 km/h ajunge în 3,9 secunde.

Cât costă mașina care speră să bată Tesla în China

Tesla a devenit deja un nume iconic în industria auto. Și acum încep să apară rivalii pe zona mașinilor electrice. Volkswagen, pe de o parte, și companii ca Nio încearcă să valorifice piața asta.

Nio vinde ET7 cu circa 58.000 de dolari, dar fără baterie.

ET7, cu tot cu baterie, costă peste 69.000 de dolari pentru acumulator de 70 kWh și peste 78.000 de dolari pentru acumulator de 100 kWh. Există și o versiune Premier edition cu aceeași baterie mai mare la peste 81.000 de dolari.

În cazul acumulatorului mai mic, bateria poate fi închiriată: circa 150 de dolari pe lună. Sau circa 230 dolari pe lună pentru acumulatorul mai mare.

În esență, mașina e o Tesla, doar că îmbunătățită la unele capitole. Are o tabletă imensă în interior, tehnologia ultrawideband (UWB) pentru localizare cu precizie, un design cât se poate de modern, curat și premium, iar compania vrea să vândă și serviciu de condus autonom. Circa 100 de dolari pe lună pentru așa ceva.

Mai trebuie doar să ajungă la clienți și să vedem dacă „Tesla de China” are o șansă în fața celei adevărate sau, poate, e chiar mai bună.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele