Lovitura momentului pentru Dacia: schimbarea care intră direct în istorie pentru compania românească
Dacia are parte și de vești bune, nu doar de anunțuri proaste în ceea ce privește capacitatea de producție. Cea mai nouă vizează o piață extrem de importantă.
Februarie a început foarte prost pentru Dacia. Criza globală de semiconductori afectează și producătorul local, astfel că producția a trebuit oprită. Totuși, o veste bună din afară e că, în Franța, compania a avut un parcurs excelent, în ciuda condițiilor dificile din 2020 și de la început de 2021.
Conform datelor, Sandero Stepway e vedeta pieței auto din Franța. Modelul fabricat în Maroc și la Mioveni a reușit să devină, pentru prima dată, cea mai vândută mașină de pe piața franceză. Iar succesul de acum vine după ce modelul Sandero a devenit numărul 1 în Spania. Și acolo, ca în Franța, a depășit fără probleme mărci mai cunoscute.
Ce înseamnă această reușită pentru Dacia?
Per total, în ianuarie, Dacia a vândut aproape 9.000 de unități Sandero. Noua versiune a ajuns la 7.249 unități înmatriculate (al doilea loc în topul celor mai vândute mașini în Franța), în timp ce modelul precedent a ajuns la 1.636 unități vândute, notează Profit.ro. Per total, Sandero a ajuns la 8.885 de automobile înmatriculate și a depășit cu aproape 1.000 de unități Peugeot 208.
În prezent, Sandero a ajuns la 7% cotă de piață. Costă, pe piața franceză, 8.290 euro în cea mai ieftină versiune. Totuși, cu diverse bonusuri acordate de stat, poate fi cumpărat cu 5.690 euro.
Nu în ultimul rând, merită menționat că, în Franța, Dacia a ajuns per total la 11.417 autoturisme înmatriculate. E o creștere de 95%, față de cele 5.832 unități înmatriculate în anul precedent. Unul dintre motive este oferta de motoare cu emisii scăzute de CO2, care astfel se încadrează la bonusurile acordate de guvern în sistemul bonus/malux. Cota de piață totală înregistrată de Dacia în ianuarie a urcat la 9%, aproape dublu față de anul trecut și îmbucurător pentru ce se poate întâmpla în acest an.