21 ian. 2021 | 12:14

”Internetul paralel” al Chinei produce sute de miliarde de dolari: de ce e WeChat pe val

ACTUALITATE
”Internetul paralel” al Chinei produce sute de miliarde de dolari: de ce e WeChat pe val

China pare că sfidează totul în cursa pentru a deveni prima economie a lumii. Și mișcări importante se petrec și-n mediul digital, acolo unde WeChat pare de neoprit.

WeChat e platforma creată de gigantul Tencent pentru ca chinezii să nu mai depindă de soluțiile occidentale. Înglobează servcii de mesagerie, rețea de socializare, dar și platformă de intermediere plăți. Iar cifrele arată că e pe val.

La împlinirea unui deceniu de existență, WeChat arată că ambițiile sunt mari.

WeChat, tranzacții anuale de sute de miliarde de dolari

Tranzacțiile anuale realizate prin WeChat au ajuns la 1,6 trilioane de yuani. Asta înseamnă aproape 250 de miliarde de dolari. Suma e rezultată din diverse plăți făcute prin aplicație, de la shopping online până la plata taxelor și multe altele, scrie TechCrunch.

Bilanțul a fost făcut la final de 2020 și reprezintă o dublare a tranzacțiilor față de anul precedent.

Aceste mini-programe ale WeChat au fost introduse în 2017. Chinezii doreau să se poziționeze cumva ca rivali împotriva magazinului de aplicații al Apple. Așa a ajuns Tencent să creeze o infrastructură digitală uriașă, în care cetățenii chinezi au cam totul la un loc. Compania nu spune câte aplicații găzduiește, dar în 2018 se vorbea despre aproximativ un milion, cam jumătate cât avea App Store la acel moment.

Mare parte din succes vine din jocurile găzduite în WeChat. Lunar, numărul ajunge la aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi. Aplicația de mesagerie, de asemenea, a depășit 1,2 miliarde de utilizatori anul trecut.

China vrea să-și construiască propriul internet în jurul internetului global și se pare că reușește acest lucru. Aplicațiile sunt interzise în Occident, dar în statul asiatic sunt totul pentru cetățeni. Încă de anul trecut, Administrația de la Washington a venit cu un set de reguli care au vizat cele mai populare aplicații chinezești din China – TikTok și WeChat.

Acestea nu se mai regăsesc în magazinele de aplicații ale giganților americani.

Dar asta nu înseamnă neapărat, după cum se vede, că chinezii nu mai au spațiu de manevră. Ba din contră.