Încă un șoc pentru românii care vor mașini diesel: ce se întâmplă cu ele

Încă un șoc pentru românii care vor mașini diesel: ce se întâmplă cu ele

Mașinile electrice sunt viitorul. Dacă nu renunțăm cât mai repede la motoarele clasice pe benzină și motorină, riscăm să poluăm atât de mult mediul înconjurător, încât efectele climatice vor fi devastatoare și ireversibile. Se pare că oamenii au prins mesajul și îl pun deja în practică. Era benzinei și motorinei dă tot mai multe semne că se apropie de final.

Conform celui mai recent raport JATO Dynamics, în luna august a acestui an au intrat în circulație mai multe mașini plug-in decât diesel.

Românii care au în plan achiziționarea unei mașini diesel ar trebui să se răzgândească

Nu mai e o idee bună să investești într-o mașină diesel, chiar dacă faci achiziția de pe piețele second-hand. În curând, în centrele marilor orașe se vor impune măsuri dure pentru mașinile poluante, astfel de reguli fiind deja în vigoare în multe regiuni, în special din Vestul Europei.

Există state europene foarte avansate în privința alinierii pieței auto la cele mai înalte standarde de combatere a poluării. Un astfel de exemplu este Austria, unde numărul mașinilor diesel înmatriculate este mai mic decât cel al mașinilor verzi. Austriecii au înteles atât de bine necesitatea unei schimbări, încât cota de piaţă a maşinilor electrice şi hibride s-a dublat, în mai puțin de un an.

Prin urmare, dacă vrei să îți schimbi mașina, ține cont de tendința actuală a pieței și investește în ceva de viitor, care nu te va costa suplimentar și pe care nu vei fi nevoit să îl schimbi în următorii ani.

Mulți oameni urmează deja această cale, dovadă stând rapoartele înmatriculărilor, precum și cel amintit mai sus, al celor de la JATO Dynamics.

Practic, în luna august a anului curent, cota de piață a mașinilor plug-in a urcat la 21%, mult peste cele 11 procente din august 2020 sau cele doar 3 procente din a opta lună a lui 2019.

„Deși tranzacțiile și stimulentele au jucat un rol semnificativ în creșterea cererii, am văzut o schimbare fundamentală a obiceiurilor de cumpărare pe măsură ce au intrat pe piață modele mai atrăgătoare și consumatorii au devenit conștienți de beneficiile aferente vehiculelor electrice”, a explicat Felipe Munoz.

 

Citește și: