Încă o dovadă că nu ne merge bine: câte mașini înmatriculate sunt în România, dar în UE

Încă o dovadă că nu ne merge bine: câte mașini înmatriculate sunt în România, dar în UE

România are un număr surprinzător de mic de mașini înmatriculate, lucru care întărește ideea că țara noastră nu are o economie puternică.

Cu 681 de mașini la mia de locuitori, Luxemburg deține prima poziție între țările UE cu cele mai multe autoturisme raportate la populație, potrivit datelor Biroului European de Statistică. Pe locul al 2-lea este Italia cu 663 de vehicule la mia de locuitori, iar Cipru ocupă locul al 3-lea  cu 645 de automobile la mia de locuitori, potrivit comunicatului Eurostat.

Datele se referă la anul 2019 și conform acestora, cele mai mici procente de autovehicule se înregistrează în România, cu 357 de mașini la mia de locuitori, urmată de Letonia cu 381 de mașini și Ungaria cu 390 de mașini.

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/4187653/11581523/age+passenger+cars+2019.png/0eee5b66-33ec-db10-fc72-7a346f247e8c?t=1632236261662

Cele mai multe mașini vechi și noi

Cel mai mare număr de autoturisme a fost înregistrat în Germania, unde sunt aproape 48 de milioane de autoturisme, urmată de Italia cu 40 de milioane de autoturisme și Franța cu 32 de milioane de autovehicule.

Între 2015 și 2019 cea mai mare creștere a numărului de autoturisme a fost înregistrată în România cu 34%, urmată de Lituania cu 20%, Ungaria cu 19%, Slovacia și Polonia, ambele cu 18%. Singurul stat membru al UE care a înregistrat o scădere a numărului de autoturisme în perioada analizată a fost Bulgaria cu 11%.

Conform analizei, mai multe state membre UE au raportat un număr mare de autoturisme „vechi”, adică mai vechi de 20 de ani. Cele mai mari procente de autoturisme vechi s-au înregistrat în Polonia cu 37,9%, urmată de Estonia cu 31,5%, Finlanda cu 26,9% și Lituania cu 22,6%.

În schimb, majoritatea mașinilor noi, adică sub 2 ani, erau înmatriculate în Irlanda 28,8%, Luxemburg 23,7%, Belgia 22,9% și Danemarca 22,6%.

În același timp, multe țări au început să ofere programe de susținere a achiziționării de mașini noi cu emisii reduse, asigurând totodată retragerea mașinilor vechi. Scopul general al acestor programe este reînnoirea parcului de autoturisme cu emisii mai scăzute de noxe, stimulând în același timp economia.

Citește și: