Germania, plan ambițios: când vrea să ”îngroape” mașinile pe benzină și motorină

Germania, plan ambițios: când vrea să ”îngroape” mașinile pe benzină și motorină

UE se pregătește să devină neutră din punct de vedere climatic, iar Germania se grăbește să dea tonul. Mașinile pe benzină și motorină ar putea deveni istorie.

Germania și-a propus ținte extrem de ambițioase pentru următoarea decadă: oficialii din cea mai mare economie a Europei se așteaptă ca în 2030 să existe în circulație 14 milioane de autovehicule electrice și hibride,.

E o țară care vrea să arate că respectă noile norme mai stricte privind emisiile poluante și pare că lucrurile se îndreaptă spre direcția dorită.

Noua prognoză este cu cel puțin 40% mai mare decât precedentele estimări, grație unei creșteri explozive a vânzărilor de automobile electrice înregistrată în ultima perioadă, a declarat ministrul german al Economiei, Peter Altmaier.

Germania se pregătește să îngroape mașinile pe benzină și motorină

Precedentul obiectiv viza existența a 7 până la 10 milioane de automobile electrice pe drumurile din Germania în anul 2030. Cum cota de piață a acestora crește accelerat, e nevoie de alte estimări, unele în acord cu țintele impuse pentru reducerea poluării.

Ministrul german al Economiei anunța că Germania este pe punctul de a-și atinge obiectivul referitor la un milion de automobile electrice pe șosele, cu doar o jumătate de an mai târziu decât data propusă inițial.

Îndeplinirea acestei ținte a fost posibilă grație eco-bonusurilor în valoare de miliarde de euro acordate de statul german. Numai în prima jumătate a acestui an au fost acordate eco-bonusuri în valoare de 1,25 miliarde de euro pentru achiziționarea de autovehiculele electrice, mai mult decât pe întregul an 2020.

„Aceasta este o veste bună pentru protejarea mediului și decarbonizare. În plus va avea un impact asupra consumului de electricitate”, a declarat Peter Altmaier într-o conferință de presă.

Potrivit acestuia, Guvernul german se așteaptă ca avansul vânzărilor de automobile electrice să ducă cererea de electricitate la 655 Terawați oră în 2030. Comparativ, în 2018 consumul de electricitate în Germania a fost de 568 Terawați oră, arată datele Agenției Internaționale a Energiei.

Mulți producători auto se pregătesc să renunțe la a mai scoate pe piață modele pe benzină și motorină. Grupul german Volkswagen AG, cel mai mare constructor auto din regiune, și-a propus ca 70% din automobilele vândute sub marca VW să fie electrice începând din 2030.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: