14 ian. 2021 | 12:40

FOTO Dacia Bigster te face să uiți de Duster. Ce planuri are Renault pentru următorii 5 ani

ACTUALITATE
FOTO Dacia Bigster te face să uiți de Duster. Ce planuri are Renault pentru următorii 5 ani

Francezii de la Renault și-au prezentat planurile. Un accent deosebit a fost pus și pe Dacia, marca autohtonă. Dacia Bigster e modelul care te îndeamnă să visezi la el imediat ce ai văzut pozele.

Îți povesteam recent despre ”Renaulution” – adică marele plan prin care francezii își doresc o revoluție cu mărcile pe care le dețin în portofoliu. Iar marile surprize vin inclusiv pentru Dacia, marca autohtonă.

Astfel, constructorul de la Mioveni va avea în gamă și modele de clasă C, dar și mașini hibride cu tehnologia E-Tech prezentă pe Renault Clio. Dacia este menționată împreună cu Lada și se spune că cele două mărci vor lansa 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul C, în care Dacia nu este prezentă acum. Marea supriză vine cu modelul concept Dacia Bigster.

E un concept, așa cum spuneam, dar te face să visezi frumos la o altfel de generație de Duster. Un Duster 2.0, dacă vrei.

Dacia Bigster, surpriza care ar putea deveni realitate

Ce vezi în imagini e un model de SUV concept ce te duce cu gândul la Range Rover și alte modele asemănătoare din piață. Bigster e prezentat ca un model cu 4,6 metri lungime, despre care se spune că va fi robust, spațios și “adaptat pentru escapadele în aer liber”.

Acest SUV prefigurează soluția propusă de Dacia pentru un vehicul de segment C accesibil la prețul unui model din segmentul inferior.

„Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluție a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esențial, evocând spiritul de aventură și aducând în plus o tușă „cool”. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi și atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi.”
Alejandro Mesonero-Romanos, Director de Design Dacia

 

Dacia zice așa: “Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de a face cu un SUV autentic, opțiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecțiile laterale.”

Conceptul Bigster poate fi echipat cu motorizări alternative și hibride, iar compania sugerează că mașina-concept prezentată azi a este “un viitor model reprezentativ al gamei Dacia”. Acest lucru nu înseamnă în mod necesar că Bigster va înlocui Duster (are aproximativ aceleași dimensiuni), dar compania speră ca viitorul model să aibă vânzări comparabile cu acesta.

Renault mai comunică crearea unei noi unități de business Dacia-Lada, după ce în 2017 a achiziționat marca rusească. Noua unitate este responsabilă de dezvoltarea modelului de serie prefigurat de Bigster, dar și a unei noi game de modele Dacia.

„Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem așadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma,” a declarat Denis Le Vot, directorul general al mărcilor Dacia și Lada.

Vestea bună e că noul model ar putea fi produs chiar la Mioveni.

Planurile Renault, mărețe

În prezentarea sa, grupul francez a spus că își va reduce capacitatea mondială de producție de la 4 milioane unități în 2019, la 3,1 milioane în 2025.

Noul plan are trei faze, spune Luca de Meo

  • renașterea, până în 2023
  • reînnoirea, din 2023 în 2025, când vor veni multe modele noi
  • revoluția, după 2025, cu servicii noi de mobilitate

„Planul Renaulution constă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am raționalizat operațiunile, începând cu ingineria, ajustând, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie.”
Luca de Meo