03 aug. 2021 | 14:15

Cum a demonstrat Ferrari că bogații nu renunță la achiziții scumpe nici în criză

ACTUALITATE
Cum a demonstrat Ferrari că bogații nu renunță la achiziții scumpe nici în criză

La nivel mondial, pandemia de coronavirus a produs și efecte economice grave în multe domenii. Ferrari, însă, pare că sfidează criză.

Producătorul de autoturisme premium Ferrari a tras linie după primele șase luni ale anului, iar șefii au toate motivele să desfacă șampania. Producătorul a reușit să-și dubleze vânzarile în prima jumătate a anului 2021, în ciuda crizei.

În al doilea trimestru al anului 2021, Ferrari a livrat 2.685 de mașini, aproape dublu față de anul precedent și în creştere cu 0,5% față de aceeași perioadă din 2019. Veniturile nete ale perioadei au fost de 1.035 milioane, aproape dublu față de anul precedent și în creștere cu 5,2% față de aceeași perioadă a anului 2019.

Ferrari sfidează criza

Profitul net al producătorulu premium s-a ridicat la 206 milioane (197 milioane la 30 iunie 2019).

„Acest excelent al doilea trimestru confirmă puterea companiei Ferrari și modelul său de afaceri de neegalat. Fiecare model Ferrari pe care îl prezentăm stabilește noi standarde de inovație, frumusețe și unicitate, caracteristici de bază ale luxului adevărat”, a comentat, John Elkann, președintele Ferrari, prezentand rezultatele casei de la Maranello în al doilea trimestru al anului 2021.

E drept că producătorul merge cu marje mari de profit, în comparație cu alții din industrie, care insistă pe volume mari.

Volume mici, prețuri mari – e rețeta de succes a companiei deținute de familia Agnelli. În al treilea trimestru al anului trecu, marja de profit la Ferrari a urcat la 25%, o valoare spectaculoasă chiar și pentru un constructor de lux. Creșterea s-a produs în condițiile în care vânzările au fost mai mici cu 6,5% față de anul trecut. Profitul a fost cu 2,2 puncte procentual mai mic (27% în 2019, T3).

Practic, Ferrari a obținut un profit de 96.000 de euro pentru fiecare mașină vândută.

În 2019, Ferrari depășise, pentru prima dată, pragul de 10.000 de unități vândute. Veniturile nete au fost de 3,76 miliarde euro, adică circa 69.000 de euro profit pentru fiecare mașină vândută, cu o marjă de profit de 18,5%.