07 iun. 2021 | 14:05

Facebook se transformă într-o agenție de presă: ce știri vrea să-ți vândă gigantul, cum ajută jurnaliștii

ACTUALITATE
Facebook se transformă într-o agenție de presă: ce știri vrea să-ți vândă gigantul, cum ajută jurnaliștii

Facebook se transformă într-o agenție de presă, având în vedere că pregătește lansarea unei noi secțiuni. Gigantul tehnologic va oferi acest serviciu sub formă de abonament, versiunile platformei fiind atât gratuite cât și plătite.

Facebook speră să lanseze Bulletin, versiunea sa cu privire la un produs de abonament la știri sub formă de Substack, spre sfârșitul lunii iunie. Potrivit Recode, compania intenționează să ofere atât versiuni gratuite, cât și plătite ale platformei. Multe dintre primele buletine informative pe care Facebook intenționează să le publice vor proveni de la scriitori care se concentrează pe sport, modă și mediu.

Vor fi, de asemenea, secțiuni de știri locale raliat la  Proiectul de jurnalism al companiei. În timp ce compania va folosi Facebook pentru a comercializa Bulletin, Recode spune că platforma nu va fi încadrată pe rețeaua de socializare. Astfel, când accesezi un link Bulletin, acesta se va deschide într-o fereastră separată a browserului.

Motivul pentru care Facebook vrea o agenție de presă

Motivul pentru care Facebook va deschide un nou link, are o dublă interpretare, potrivit persoanelor care au vorbit cu presa despre proiect. Astfel, primul constă în faptul că Facebook speră să creeze o marcă separată pentru Bulletin. Cel de-al doilea arată că gigantul dorește să evite plata comisioanelor din magazinul de aplicații către Apple și Google.

Pentru scriitori, Facebook ar fi lansat platforma ca o modalitate de a atrage un public cu o capacitate de aproape 2,9 miliarde de oameni. Totodată, se dorește a profita de o asemenea capacitate pentru a viza anumite persoane în scopul de a-i ajuta să-și găsească cititori plătitori.

Recode spune că Facebook le-a oferit jurnaliștilor oferte de doi ani, cu opțiunea de a pleca după primele 12 luni, pentru a-i convinge că este un proiect interesant. În special, compania se pare că se străduiește să evite recrutarea de scriitori care acoperă subiecte politice.

„Vrem să facem mai mult pentru a sprijini jurnaliștii independenți și experții care construiesc afaceri și public online. Explorăm modalități de a-i ajuta să beneficieze de produsele de știri pe care le-am construit, cum ar fi Știrile Facebook și abonamentele, în timp ce construim noi instrumente care să completeze ceea ce jurnaliștii consideră deja util”, a declarat pentru New York Times Campbell Brown, vicepreședintele Facebook pentru parteneriatele de știri globale.