07 ian. 2021 | 12:01

Facebook renunță la butonul Like: ce pagini sunt vizate și-n ce constă schimbarea

ACTUALITATE
Facebook renunță la butonul Like: ce pagini sunt vizate și-n ce constă schimbarea

Facebook a decis să renunțe la butonul de like pentru anumite pagini, iar schimbarea anunțată e în beneficiul utilizatorilor, spun reprezentanții companiei.

Facebook vine cu schimbări la început de an și anunță că va renunța la butonul de like pentru paginile de business. Vorbim, așadar, de paginile pe care se promovează diverse afaceri, dar și personalități publice din zona muzicii, a filmelor sau a divertismentului. Facebook susține că a luat această decizie în avantajul utilizatorilor.

Accentul se mută, de fapt, pe urmăritori, susține compania lui Mark Zuckerberg.

De ce renunță Facebook la butonul Like

Facebook ar vrea, în acest fel, să crească numărul de urmăritori și nivelul de engagement – prin comentarii și distribuiri.

„Scoatem like-urile de pagină și ne concentrăm pe urmăritori, pentru a simplifica modul în care oamenii se conectează la paginile lor preferate”, a transmis compania.

Facebook crede că o distribuire sau angajarea în discuții arată mai bine nivelul de implicare al fanilor decât un simplu Like. Din acest punct de vedere, consideră că butonul n-ar mai fi util. Nu-s singurele planuri la început de an pentru Facebook, deoarece compania lui Zuckerberg se duce și mai departe de atât.

Recent, directorul tehnologic Facebook, Mike Schroepfer, a evidențiat progresele recente în ceea ce privește tehnologia interfeței neuronale a companiei. Obiectivul final, aparent, nu este să ne recolteze gândurile ca o altă formă de date cu caracter personal – ci mai degrabă să ofere oamenilor capacitatea de a controla software-ul cu gândurile lor.

Vrea, de fapt, să-ți controleze mintea. Schroepfer părea să recunoască faptul că convingerea oamenilor de a folosi efectiv ceastă tehnologie ar putea fi greu de realizat, potrivit surselor de la întrunirea celor de la Facebook.

„Trebuie să construim în mod responsabil pentru a câștiga încrederea utilizatorilor și dreptul de a continua să creștem”, a spus Schroepfer. „Este imperativ să obținem acest lucru corect, astfel încât oamenii din întreaga lume să primească toate aceste tehnologii uimitoar, fără a experimenta dezavantaje”.