01 apr. 2021 | 15:57

Elicopterul trimis pe Marte face „primii pași”. Când va zbura Ingenuity pe Planeta Roșie

ACTUALITATE
Elicopterul trimis pe Marte face

Roverul Perseverance al NASA din misiunea de pe planeta Marte se pregătește să coboare ușor elicopterul Ingenuity pe suprafața marțiană.

Elicopterul Ingenuity de patru kilograme este în prezent legat de roverul Perseverance. Dar în câteva zile, Ingenuity va fi plasat la suprafață pentru a face ceea ce a fost conceput să facă: să încerce să zboare pe suprafața altei planete, conform NASA.

Imaginile realizate de camera WATSON (senzor topografic cu unghi larg pentru operațiuni și inginerie) a roverului, atașată la capătul brațului său lung robotizat, îl arată pe Ingenuity întinzându-și cele patru picioare axiale, pe măsură ce „merge vertical”.

„Iată prima noastră privire asupra elicopterului Ingenuity in misiunea marțiană”, a scris pe Twitter contul oficial al roverului la începutul acestei luni. „Este așezat lateral, pliat și blocat pe loc, așa că mai sunt niște operațiuni de făcut înainte să-l putem așeza”.

Pe data de 8 aprilie, potrivit NASA, elicopterul Ingenuity ar putea încerca să facă primul său test de zbor la o înălțime de doar câțiva metri, pe suprafața planetei Marte.

Echipa de la Jet Propulsion Laboratory a NASA a ales deja un loc perfect pentru a face acest experiment – o câmpie, în cea mai mare parte plată, chiar la nord de locul de aterizare al roverului Perseverance.

Este o perspectivă interesantă. Dacă va avea succes, elicopterul Ingenuity ar putea deschide un mod cu totul nou de a explora suprafețele pustii ale altor planete.

Acesta e primul elicopter trimis de om pe Marte: cum e controlat de la distanță de NASA

Ingenuity a intrat în istorie ca fiind primul elicopter care zboară pe altă planetă. El a ajuns pe Marte la bordul roverului Perseverance de la NASA, care a aterizat de curând pe Planeta Roșie.

Dar zborul în atmosfera subțiată a planetei Marte este mult mai dificil decât pe Terra. De aceea, Ingenuity a avut nevoie de tehnologie ultraperformantă pentru a-și putea desfășura misiunea.

Elicele sale din fibră de carbon se învârt de opt ori mai repede decât ale unui elicopter care zboară pe Terra, la circa 2.400 de rotații pe minut.

De asemenea, are celule solare, baterii, două camere de filmat – una alb-negru și alta color – sisteme de navigație, computer de bord. Toate acestea sunt integrate într-un aparat de mărimea unui câine de talie mică.