Dezastrul de pe străzile Bucureștiului, confirmat de acest studiu: peste 130 ore pierdute anual în trafic

Dezastrul de pe străzile Bucureștiului, confirmat de acest studiu: peste 130 ore pierdute anual în trafic

Țara noastră a reușit performanța negativă de a avea cea mai aglomerată capitală din lume. Traficul în București este infernal, iar șoferii pierd anual peste 130 de ore în trafic, arată un studiu recent.

În clasamentul Global Congestion Impact, publicat marți de INRIX, cea mai precisă aplicaţie de trafic, dirijare şi alertare rutieră, Bucureștiul este cel mai aglomerat oraș. Traficul e o adevărată corvoadă pentru șoferii bucureșteni, care pierd mai multe ore în aglomerațiile de pe străzi decât șoferii din țări mult mai puțin dezvoltate decât România.

Clasamentul celor mai aglomerate orașe din lume. Șoferii pierd anual sute de ore în traficul urban

Analiza scoate la iveală faptul că șoferii români pierd în trafic 134 de ore anual. Acesta este recordul mondial negativ stabilit de țara noastră. Pe locul al doilea în clasament regăsim Bogota, cu 133 de ore pierdute de șoferi în aglomerații.

Pe poziția a treia se situează metropola americană New York. Aici se irosesc anual în trafic 100 de ore. Clasamentul continuă cu Moscova (100 de ore) și Philadelphia (94 de ore).

„Adesea și în anumite perioade ale zilei, cererea de deplasare cu mașina depășește capacitatea rutieră, ducând la externalități precum poluarea aerului, vătămări corporale, daune materiale, pierderea timpului și pierderea combustibilului”, se arată în raport.

Mobilitatea verde – speranța unui viitor mai bun pentru șoferi, dar și pentru mediul înconjurător

Există, însă, și speranțe de mai bine într-un viitor verde, în care mașinile electrice, chiar dacă nu au capacitatea de a diminua traficul, cel puțin pot stopa efectele nocive asupra mediului înconjurător:

Creșterea proeminenței tehnologiilor emergente, cum ar fi vehiculele electrice, bicicletele și scuterele comune, au încercat să abordeze externalitățile dăunătoare și să conducă mobilitatea urbană într-o direcție mai verde și mai sigură, arată experții în raport.

În general, într-un an „normal”, nu precum cel în care am traversat pandemia de coronavirus, cele mai aglomerate orașe din lume sunt orașele foarte vechi sau cele cu creștere rapidă.

Restricțiile de circulație impuse de dezvoltarea pandemiei au mai redus media orelor pierdute în trafic, Roma clasându-se din acest punct de vedere pe primul loc, spun cei care au realizat studiu.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: