Decizia ciudată luată de Volkswagen, Toyota și Stellantis: ce schimbare fundamentală amână
În cadrul conferinţei Naţiunilor Unite privind schimbările climatice care a avut loc în Glasgow, Scoţia, mai multe țări, companii și chiar orașe s-au angajat să elimine până în 2040 vehiculele alimentate cu combustibili fosili.
Totul ca parte a eforturilor globale de a reduce emisiile de CO2 şi de a combate încălzirea globală.
Cu toate acestea, o serie de mari producători auto, inclusiv Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, BMW, Hyundai şi Honda, precum şi pieţe auto cum ar fi China, Statele Unite, Germania şi Franţa nu au semnat documentul, ceea ce arată că trecerea la un viitor verde cu emisii zero s-ar putea să fie mai dificil decât a fost anticipat.
În schimb, Ford, Mercedes-Benz, parte a grupului Daimler AG, General Motors, Volvo Cars, Jaguar Land Rover și BYD Co Ltd din China au semnat documentul prin care se angajează să elimine automobilele şi camionetele echipate cu motoare pe combustie internă pe pieţele importante până în 2035 şi pe plan global până în 2040.
Schimbarea nu vine ușor
Investitorii şi băncile au dat asigurări că vor sprijini tranziția. Mai mult, unii proprietari de flote s-au angajat să folosească automobile și camionete cu emisii scăzute.
Printre ţările care au semnat acordul se află Canada, Danemarca, India, Irlanda, Mexic, Olanda, Noua Zeelandă, Suedia, Polonia şi Marea Britanie, care deja anunţase interzicerea vânzărilor de vehicule noi pe benzină şi motorină din 2030.
Conform analiştilor, transportul în UE şi SUA este responsabil pentru aproximativ o treime din emisiile de CO2, unul din gazele de seră care contribuie la încălzirea globală. Din acest total, în UE aproximativ 70% vine din transportul rutier.
UE s-a angajat să-şi reducă emisiilor cel puţin cu 55% până în 2030 față de nivelul din 1990, iar blocul comunitar a propus interzicerea mașinilor noi pe benzină şi motorină din 2035. Pentru a sprijini acest demers se urmărește construcția unor stații de încărcare pentru vehiculele electrice.