De la Aston Martin la Dacia: cum a ajuns un designer de top la Mioveni
Miles Nürnberger este de la 1 septembrie noul director de design al mărcilor Dacia și Lada, ce aparțin Grupului Renault.
Miles Nürnberger ocupă în prezent funcţia de director de design al mărcilor Dacia şi Lada, în cadrul Grupul Renault. Întrebat cum a găsit marca Dacia, venind de la mașini cu mult mai scumpe și cum i se pare, acesta a răspuns. ”Marca a evoluat enorm și nu mai este low-cost ca la început, acum la mașini nu mai contează doar prețul”.
Acesta a adăugat că este clară identitatea de marcă și că, mai nou, se pune accent pe mașini pentru activități de aer liber și în familie. În acest context, a precizat faptul că, în Regatul Unit, modelul Duster este foarte respectat și apreciat. Totodată, consideră că marca Dacia are un potențial uriaș apreciind în egală măsură entuziasmul, mândria și optimismul românilor.
Miles Nürnberger s-a arătat entuziasmat de lucrările de la proiectul modelului Bigster. Consideră faptul că, printr-o contribuție minima la nivelul „detaliilor, execuției și calității”, ar putea conduce clasamentul pe segmentul C-SUV detronând rivali precum Nissan Qashquai și Skoda Kodiaq.
Brandul Dacia, din perspectiva noului designer
La final, Miles Nürnberger afirma că, la Dacia, ”există un spirit de aventură, autenticitate, simplitate, gândire inteligentă. Raportul calitate-preț este mai mult un lucru de marcă”, iar „un designer bun se poate adapta la orice marcă”.
Născut în Marea Britanie în anul 1976, într-o familie pasionată de artă, design şi de maşini, a obţinut diploma în Design auto a Universităţii din Coventry în 1998. De atunci, Miles Nürnberger a lucrat în cadrul echipei de Design exterior al mărcii Citroën fiind implicat în proiectarea primului model de Citroën C4 Picasso, apoi Land Rover, Ford, Lincoln in SUA.
Dar, cel mai notabil moment, este cel în care se alătură echipei de design al constructorului Aston Martin, în anul 2008. La început, a ocupat funcţia de Design Manager, responsabil de design-ul exterior, iar apoi pe cea de Director Creatie. În anul 2018, Miles Nürnberger a devenit Director de Design al mărcii.