De ce unele afaceri au dat faliment, în timp ce altele s-au umplut de bani în pandemie. Totul are o explicație

De ce unele afaceri au dat faliment, în timp ce altele s-au umplut de bani în pandemie. Totul are o explicație

Pandemia de coronavirus a reprezentat o piatră grea de încercare pentru mediul de afaceri de la noi. În primul rând, a făcut diferența dintre firmele care au potențialul de a se adapta și a supraviețui și cele care se prăbușesc în fața primei provocări mai mari.

Firmele care au reușit să supraviețuiască și chiar să își mărească afacerile în pandemie nu au descoperit vreo rețetă revoluționară a succesului. Pur și simplu s-au adaptat la cerința de bază a acestei crizei sanitare, respectiv la digitalizare.

Digitalizare a fost cheia

Antreprenorii care au mizat pe digitalizare, care au investit în business-urile lor în această direcție, nu au fost puși la pământ de criza sanitară globală. Din contră. S-au dezvoltat, s-au extins, și-au mărit cota de piață profitând de faptul că, în unele cazuri, competiția s-a diminuat. De ce s-a diminuat? A fost vorba de selecție naturală. Pur și simplu, au părăsit piața acele companii care nu au înțeles principala lecție a pandemiei. Aceea că, fără investiții în zona tech, nu există viitor pe piața de business.

Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe VTEX, a declarat pentru economica.net că „în lumea post-COVID-19, creșterea rapidă a sectorului e-commerce a schimbat decisiv modul în care comerțul funcționează. Încă o dată avem confirmarea că există o cerere mare pe piață (nr. – în România) pentru o experiență de cumpărare completă, nu doar offline sau doar online. Ne bucurăm că din ce în ce mai multe business-uri înțeleg importanța unei platforme de ecommerce integrate, flexibile și care este operată de o echipă de specialiști cu know-how solid”.

“Folosindu-se de rețele sociale sau chiar site-uri proprii, devin astfel mai cunoscuți, au acces la un public mult mai numeros și își pot vinde marfa ușor în orice colț din țară, chiar și în străinătate”, mai spune Movilă.

“Ne axăm pe clienții medii și mari, care înțeleg ca intrarea și/sau succesul în mediul online vine cu investiții pe măsură și cu o constanță în alocarea de resurse de orice fel”, a completat specialistul.

„Dacă inițial, la începutul anului 2020 și pe aproape tot parcursul său, oamenii evitau magazinele din cauza restricțiilor ori a dorinței de a se ține departe de spațiile aglomerate, iată că în același interval de timp tendința de consum (în toată perioada 2020-2021) a fost pe un trend ascendent fără precedent. Shoppingul practic nu a dispărut, nici nu s-a diminuat – din contră, doar s-a mutat în online.

Oamenii au ales astfel să traverseze această perioadă dificilă tocmai printr-o înclinare spre cumpărături, fie ca mod de relaxare, de evadare ori de auto-recompensă. Iar în lumina păstrării încă a unor restricții de circulație, în special în afara granițelor țării, unde fluxul de călători nu a revenit la nivelul pre-pandemie, tindem să credem că trendul perioadei imediat următoare se va menține”, a mai punctat expertul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: