13 nov. 2021 | 17:25

Daimler se reorientează: ce decizie a luat cu privire la acțiunile sale Renault

ACTUALITATE
Daimler se reorientează: ce decizie a luat cu privire la acțiunile sale Renault

Daimler intenționează să cedeze participația sa la Renault, următorul pas în dizolvarea legăturilor de acțiuni stabilite în urmă cu peste un deceniu pentru a consolida un parteneriat tripartit între producătorul de automobile german, Renault și Nissan.

Producătorul de mașini Mercedes-Benz lansează o ofertă către investitorii instituționali pentru 9,2 milioane de acțiuni în urma închiderii pieței, pachetul fiind evaluat la aproximativ 316 milioane de euro.

Parteneriatul industrial al producătorilor auto rămâne neschimbat și nu va fi afectat de decizie, potrivit unui comunicat.

Nissan și-a vândut întregul pachet de acțiuni Daimler pentru 1,15 miliarde de euro în primăvara acestui an, alăturându-se partenerului său de alianță Renault, care și-a vândut participația în martie pentru a genera fonduri pentru eforturile de redresare.

Parteneriatul industrial, inclusiv colaborarea la mașinile Smart ForTwo și Renault Twingo, a generat o oarecare economie de costuri prin proiecte comune, beneficiile generale au rămas modeste.

Daimler deține în continuare o deținere de aproximativ 3,1% în Nissan.

În timp ce Renault a scăzut cu 4% de la începutul anului, Daimler a reușit să crească cu 52%.

Atunci când alianțele nu aduc nici bani nici fericire

Câteva dintre proiectele lui Ghosn și fostul șef Daimler Dieter Zetsche de a dezvolta și produce în comun vehicule s-au transformat în experiențe urâte.

Mercedes a renunțat la pickup-ul X-Class care se baza pe Nissan Navara din cauza vânzărilor slabe, iar clienții au criticat calitatea mediocră a camionetei Mercedes Citan care împărțea componente cu Renault.

De asemenea, colaborarea pe care companiile au planificat-o pentru o fabrică în Aguascalientes, Mexic, nu s-a derulat așa cum era planificat inițial.

Ghosn și Zetsche au găzduit în mod regulat conferințe de presă comune la expoziții de mașini înainte ca poliția japoneză să-l aresteze pe Ghosn la sfârșitul anului 2018, sub suspiciunea de abatere financiară.

Într-o eveniment fără legătură, Zetsche a renunțat la rolurile sale la Daimler în anul următor.