24 mart. 2021 | 12:12

Dacia, trasă din nou pe dreapta: de ce se oprește uzina de la Mioveni pentru câteva zile

ACTUALITATE
Dacia, trasă din nou pe dreapta: de ce se oprește uzina de la Mioveni pentru câteva zile

Dacia e nevoită să-și oprească din nou producția de la Mioveni pentru câteva zile.

Dacia își va întrerupe activitatea pentru 7 zile în luna aprilie. De vină e, din nou, criza de semiconductori. Sindicatele au fost deja anunțate despre această decizie. E o decizie care a mai fost luată și-n ultimele luni, tot din cauza faptului că fabrica a rămas fără stocuri suficiente.

La nivel mondial, e o criză de semiconductori, iar Dacia nu e singurul producător afectat de acest lucru.

Dacia își oprește din nou producția

Pentru Dacia urmează vremuri grele, din moment ce producția e afectată. E posibil ca unele comenzi să fie onorate mai târziu decât de obicei. Șefii companiei știu acest lucru și încearcă, pe cât posibil, să țină sub control situația.

„Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele Grupului”, treansmiteau, luna aceasta, reprezentanții Direcției de Comunicare Dacia.

Efectele crizei de semiconductori la nivel european se văd deja. Mai multe uzine europene, inclusiv Dacia, s-au văzut nevoite să-și suspende temporar activitatea. E o situație care nu va trece de la sine și ar putea dura luni bune. Analiștii se așteaptă ca, din cauza acestor întreruperi temporare, producția să fie mai mică cu 1 milion de mașini.

Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau Mazda. În vară, marii producători de microcipuri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.

Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de cipuri și microprocesoare nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți. Practic, producătorii auto au avut de suferit.