Dacia Spring, amenințată de un constructor nou. Ce modele inedite vrea să aducă în Europa
Constructorul MG a părăsit piața din Europa în urmă cu mulți ani, din cauza crizei. Acum, vrea să profite de interesul pentru mașini electrice și pregătește o revenire care n-ar fi pe placul Dacia.
MG e un brand care făcea parte din MG Rover, dar s-a desprins de acolo în 2007, după ce a fost preluată de SAIC. A părăsit piața europeană în perioada anilor 2000, când perspectivele nu păreau foarte luminoase. Chinezii de la SAIC au cumpărat marca, în speranța că se va bucura de notorietate printre constructorii europeni.
N-a fost să fie.
Acum, vremurile s-au schimbat și MG Motor încearcă revenirea pe piața europeană, profitând de interesul pentru mașini electrice. Chinezi știu ce înseamnă electrificarea gamei și vor să revină pe piața europeană. Mizează fix pe ceea ce au învățat și în ce au investit ani de zile.
MG pregătește revenirea pe piețele europene
MG Motor a simțit potențial de creștere pe piața europeană imediat după lansarea SUV-ului electric MG ZS. 2020 a însemnat pentru constructor vânzări în creștere cu 81% față de 2019 – mai exact, a comercializat pe continent 25.619 autovehicule.
Ritmul de creștere a fost susținut și la început de 2021. Există, așadar, potențial și oportunitatea de a readuce business-ul în Europa nu vine în mod întâmplător.
Brandul deținut de chinezii de la SAIC a pregătit totul cu pași mici. MG are acum dealeri în 14 state europene, iar intrarea a fost făcută fix cu MG ZS, SUV-ul 100% electric de care-ți spuneam mai sus. Din totalul de 10.811 mașini vândute în Europa în acest an nu mai puțin de 6.131 au fost MG ZS.
În portofoliul mărcii se află și un model hibrid – MG HS, dar și modele cu motoare clasice, pe benzină sau motorină. E vorba de modelele MG 3 sau MG 5.
Planurile de viitor sunt mari: chinezii care dețin MG vor aduce în acest an încă două vehicule electrice: SUV-ul Marvel R și break-ul MG 5. Ultimul e deja disponibil pe piața din Marea Britanie, are un preț mic și promite o autonomie de peste 400 de kilometri.
Apariția unor SUV-uri electrice, fabricate de chinezi și cu prețuri mici, pune presiune pe Dacia, pentru că ar deveni rivali pe același segment. Strategia Dacia Spring, așadar, trebuie gândită foarte bine.