Dacia Sandero de top, desființată: cine a spulberat visele amatorilor de performanță, de ce
Acel model sport produs de către Dacia.
Chiar dacă marcă română nu a produs o versiune sportivă pentru Europa, aceasta a existat în America de Sud, acolo unde modelele mărcii Dacia sunt vândute sub sigla Renault.
Sandero RS, versiunea sport a modelului care a ajuns să fie cel mai vândut automobil al grupului Renault, va fi produsă într-o ediție limitată de 100 de exemplare, după care va deveni istorie. Renault a anunțat lansarea seriei Sandero RS Finale, o ediție limitată care marchează dispariția motorului de 2.0 litri.
Cu 150 CP și peste 200 Nm, o accelerație de 8,4 secunde de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 100 km/h, Sandero RS a încântat mulți tineri care au avut astfel la dispoziție un automobil sport accesibil, care s-a apropiat ca performanțe de mult mai costisitoarele Megane RS sau Clio RS. Mașina are un șasiu modificat, frâne cu disc pe toate roțile, anvelope Michelin Pilot Sport 4 și o serie de elemente de design specifice.
Modelul care nu a fost să fie
Din păcate, motorul de 2.0 litri n-a permis constructorului să lanseze acest model și în Europa, din cauza emisiilor mari, astfel că românii și restul europenilor care și-au dorit acest model au sperat în toți acești ani că o minune se va întâmpla și va veni momentul în care ar putea cumpăra automobilul sport de la Dacia.
Acum este finalul acestui motor și al unei versiuni sport a popularului Sandero, care se produce nu doar la Mioveni și în Maroc, ci și în America de Sud. Acolo va fi introdusă în fabricație noua generație Logan și Sandero, care nu vor mai fi echipate cu motoare mai mari de 1.0 litri.
O posibilă relansare a unei versiuni sport pentru Sandero, despre care s-a vorbit la un moment dat, dar n-a fost niciodată confirmat oficial, ar putea fi echipată cel mult cu motorul TCe de 1.3 litri, cu o putere ce poate ajunge până la 150 CP.