01 iul. 2021 | 11:15

VIDEO Dacia cu care te poți da pe orice circuit: cum arată modelul de curse

AUTO
VIDEO Dacia cu care te poți da pe orice circuit: cum arată modelul de curse

Un tânăr pasionat de mașini de curse a reușit să trasforme un model Dacia în ceva nemaivăzut.

Dacia e o mașină care nu vine cu aproape nimic extravagant, dar pasionații de mașini vor s-o vadă și altfel. E și cazul acestui tânăr pasionat de mașini, care a luat un Logan din 2007 și l-a transformat în mașina visurilor lui.

Creația asta e din Algeria, acolo unde Renault vinde Logan sub numele Symbol.

Dacia care face de râs un BMW

Acest model pe care nu l-ai vedea de la Dacia sau Renault are 300 cai-putere, frâne Brembo de la Renault Megane RS pe față și de la Clio RS pe spate, iar anvelopele sunt Michelin Pilot Sport 4. Abordarea celor din Algeria e similară cu a celor din America de Sud care și-au făcut acasă un Logan RS.

Motorul de pe acest Logan e de pe un Renault Clio RS, are 2.0 litri și cutia de viteze e una manuală în șase trepte.

Decizia algerianului de a transforma un banal Logan într-o mașină de curse ar putea inspira constructorul de la Mioveni. De altfel, câteva planuri în această direcție se pot identifica, dar pașii sunt timizi și gândiți mai degrabă pentru titlurile de presă. Și, important de menționat, nu aparțin celor de la Dacia.

De exemplu, un Sandero a fost pregătit pentru raliul de la Monte Carlo. Acest model e dotat cu tracțiune integrală, are un motor turbo de 1,6 litri și dezvoltă 265 CP. Prețul pentru o așa mașină? Între 165.000 și 195.000 de euro.

Chiar dacă este o mașină a Dacia, compania n-a fost implicată în dezvoltarea acestui model pentru raliuri. Creația este a companiei Oreca, din Franța. La Monte Carlo, mașina va fi condusă de pilotul italian Ermanno Dionisio care îl va avea drept copilot pe Fabio Grimaldi.

Pe de altă parte, în America de Sud Renault are pregătit un Sandero RS. Primul model a fost lansat în 2015. În 2017 a ajuns pe piață o nouă versiune, iar în 2020 a venit încă una. Cum spuneam, e doar pentru piața de acolo.