Ce vrea Dacia odată cu prezentarea Bigster: planurile constructorului până în 2025

Ce vrea Dacia odată cu prezentarea Bigster: planurile constructorului până în 2025

Dacia a furat atenția la începutul acestui an cu conceptul Dacia Bigster, dar și cu noua strategie a Renault. La Mioveni s-ar putea întâmpla lucruri mărețe în următorii ani.

Dacia se pregătește să pășească pe un nou teritoriu. Unul în care contează mai mult design-ul, dar și tehnologiile din spate. Și toate astea cu ajutorul Renault, care a experimentat, de multe ori cu succes, noile tehnologii pe modelele proprii și acum, odată cu amortizarea investițiilor, le aduce și la Renault.

Dintre francezi se întrevede o dorință mai mare de a actualiza marca de la Mioveni. Dacia Bigster, concept prezentat recent, arată o nouă direcție. Una mai elegantă, mai adaptată noilor tehnlogii.

Dacia, cu pedala apăsată la maximum

Schimbările de la Dacia au fost vizibile odată cu prezentarea noilor generații de Logan, Sandero și Stepway. Linii mult mai elegante, design mai atrăgător, modele care să aducă mai mult din ceea ce vedeai până acum pe Clio sau orice altă marcă a Renault. E clar că reprezintă un plus faptul că noile modele vor  folosi aceeași platformă CMF-B a grupului Renault.

Modele adaptate vremurilor, dar cu costuri mai mici.

N-ai cum să nu observi asemănarea cu modele cunoscute de mari dimensiuni, precum Jeep, atunci când te uiți la conceptul Dacia Bigster.

Modelul e, într-adevăr, mare: 4,60 metri lungime. Și totul la un preț mai mic. Sigur că vine în câțiva ani și rămâne de văzut dacă intră și-n producția de serie cu ceea ce vezi mai sus. Poate să arate ca un Jeep sau poate să arate ca un ARO adus în anii 2020 și ceva. Mai ales că se urmărește o legătură de businnes între Dacia și Lada, marca rusească achiziționată de francezi.

Un altfel de viitor

Apariția unei versiuni de serie a fost anunțată pentru finalul perioadei de tranziție, 2025, o perioadă firească pentru dezvoltarea unui automobil de la zero.

Dar e clar că anii următori sunt de urmărit la Mioveni. Iar rezumatul l-a făcut noul director de design al mărcii autohtone.

„Conceptul Bigster este o piatră de hotar importantă pentru Dacia. Întruchipează evoluția valorilor mărcii noastre: întotdeauna esențial, accesibil, dar acum și cu o nuanță de cool și un spirit de aventură. Designul conceptului Bigster este direct, este simplu și, dincolo de toate, este ușor de înțeles.  A fost desenat în jurul câtorva linii la locul potrivit și precis definite. Cred că frumusețea lui Bigster vine din proporțiile sale bine echilibrate. Limitele între capotă și habitaclu sunt clar definite, creând o zonă cu linii drepte și dure care combină spațiul interiorului cu estetica plăcută. Ce îmi place cu adevărat la partea din față este precepția dimensiunii generată de grila largă, care include farurile în formă de Y, noua noastră semnătură iconică. Cu această nouă mașină am încălcat câteva reguli. De exemplu, nu veți găsi nicio piesă de crom sau aluminiu, nici în exterior, nici în interiorul mașinii. Le-am înlocuit cu materiale reciclate și nevopsite cu un aspect specfici și atractiv. Îi dă designului nostru o notă modernă și la modă. Ca să sintentizez, noi, la Dacia credem în frumusețea inteligentă. Credem că esențialul și accesibilitatea pot fi de asemenea atractive pentru clienții noștri. Iar Bigster Concept este aici pentru a confirma convingerile noastre.”
Alejandro Mesonero-Romanos, noul director de design al mărcii Dacia

În concluzie, urmărește Dacia să se adapteze tehnologic și din punct de vedere al design-ului vremurilor pe care le trăim? Răspunsul e da. Va ține prețurile la fel de jos? Poate că nu le mai poate ține atât de jos. Dar prețurile nici nu vor avea un salt spectaculos.

Că n-ar mai fi Dacia.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: