Cum și-a dublat Netflix colecția de trofee Oscar după ediția din acest an și de ce sunt extrem de importante
Netflix nu e doar o platformă care încarcă filme și ți le oferă în baza unui abonament lunar. E și un nume tot mai mare în industria cinematografică, iar miliardele cheltuite pentru conținut propriu nu-s bani aruncați pe geam.
Netflix a reușit, din nou, să-și adauge în palmares câteva premii Oscar pentru producțiile proprii. După ediția din acest an, compania a reușit să-și dubleze numărul de astfel de astfel de trofee. La gala de duminică, titlurile originale au reușit să adune nu mai puțin de 7 premii.
“Ma Rainey’s Black Bottom” și “Mank” au câștigat fiecare câte două premii.
Netflix, nelipsit de pe lista câștigătorilor de Oscar
Într-o singură noapte, Netflix a reușit să-și dubleze numărul de premii Oscar avute în portofoliu. La cea de-a 93-a ediție a premiilor, care a avut loc duminică, 25 aprilie, a mai adunat șapte.
Înainte de această gală, Netflix adunase 36 de nominalizări pentru nu mai puțin de 17 filme și avea 8 premii Oscar deja câștigate. După ediția 2021, a plecat acasă cu 7 trofee și a întrecut rivalul Disney, care a adunat doar cinci la ediția din acest an. Netflix are, astfel, în portofoliu 15 premii Oscar.
Iată ce a câștigat la ediția din acest an:
- Cel mai bun hairstyling și machiaj – “Ma Rainey’s Black Bottom”
- Cele mai bune costume – “Ma Rainey’s Black Bottom”
- Cel mai bun documentar “My Octopus Teacher” (la această categorie a fost nominalizat și Colectiv)
- Cel mai bun scurtmetraj – “Two Distant Strangers”
- Cea mai bună animație scurtmetraj – “If Anything Happens I Love You”
- Cea mai bună producție – “Mank”
- Cea mai bună cinematografie – “Mank”
De ce-s importante premiile pentru companie
Netflix a fost aproape să primească și premiul pentru cea mai bună interpretare masculină, în condițiile în care mulți se așteptau ca trofeul să-i fie acordat postum lui Chadwick Boseman, pentru rolul din “Ma Rainey’s Black Bottom.”
Trofeul a mers, însă, la Anthony Hopkins, pentru rolul din The Father.
Pentru Netflix sunt extrem de importante aceste trofee. Dacă producțiilor originale ale companiei se bucură de o așa popularitate și ele sunt de găsit doar pe platformă, după circuitul din cinematografe (pentru a fi eligibile la Oscar), atunci Netflix poate câștiga noi abonați. Lupta e acerbă, iar piața e extrem de aglomerată. Așa că Netflix are nevoie de așa ceva.
Valoarea de piață a Netflix e undeva la 224 de miliarde de dolari la ora actuală.
Lista completă a câștigătorilor Oscar din acest an o găsești AICI. Iar dacă vrei să vezi producțiile Netflix, poți afla totul despre ele AICI.