Cum se folosește Facebook de inteligența artificială pentru a elimina postările cu tentă sexuală sau violentă

Cum se folosește Facebook de inteligența artificială pentru a elimina postările cu tentă sexuală sau violentă

Rețeaua de socializare Facebook a fost acuzată în multe momente că nu face nimic pentru a elimina conținutul dăunător. Așa că s-a decis să apeleze la inteligență artificială.

Facebook anunță că a implementat un nou sistem bazat pe inteligența artificială pentru a ține sub control postările. Vrea să se folosească de cele mai noi tehnologii pentru a reduce conținutu cu tentă sexuală, violentă sau care incită la ură și discriminare.

Noul software bazat pe inteligenţă artificialăe capabil să stabilească legături între mesaje, imagini sau comentarii.

Facebook se folosește de inteligența artificială pentru a face rețeaua ”mai curată”

Facebook a decis să schimbe sistemul care, până acum, permitea analizarea unui singur conţinut la un moment dat, fără a putea să încrucişeze semnalele provenind de la, spre exemplu, un mesaj şi o fotografie. Acum, acest lucru e posibil datorită inteligenței artificiale.

Facebook se poate lăuda că poate descifra mai bine semnificaţia unor „meme-uri” a imaginilor sau a animaţiilor, cel mai adesea cu scop umoristic, dar care uneori au un caracter de ură sau discriminator care poate fi înţeles doar prin asocierea textului cu imaginea.

„Trebuie înţeles întregul context” pentru a analiza şi, eventual, a respinge mesajul, a detaliat Mike Schroepfer, care a explicat că software-ul este, de asemenea, capabil să încrucişeze conţinuturi în mai multe limbi.

Ce poate, pe scurt, instrumentul folosit de Facebook e să evite, totodată, eliminarea anumitor mesaje care ar fi declanşat anterior o alertă pe baza unui cuvânt sau a unei imagini identificate prea literal. Facebook atribuie parţial acestui sistem declinul distribuirii conţinutului dubios pe site-ul său.

Indicatorii trimestriali publicaţi miercuri măsoară numărul de vizualizări ale acestui tip de conţinut şi nu numărul lor pe site. În primul trimestru, între 0,05% şi 0,06% din conţinutul vizionat de utilizatorii Facebook a avut un caracter de ură, comparativ cu 0,07% – 0,08% în al patrulea trimestru al anului 2020 şi între 0,10% şi 0,11% în al treilea trimestru al aceluiaşi an.

Reţeaua socială a intervenit şi asupra a 34,3 milioane de conţinuturi violente sau şocante, faţă de 15,9 milioane în al patrulea trimestru al anului 2020. Software-ul vă permite de acum să treacă „dincolo de o singură postare” şi să identifice o tendinţă la scara unui întreg grup Facebook, a mai precizat Schroepfer.

Facebook a fost acuzat în mod regulat că nu a făcut suficient pentru a modera conţinutul care circulă pe platforma sa.

Din mai 2018, Facebook publică indicatori trimestriali ce ilustrează politica sa de control al conţinutului parazit, de ură, violent, sexual, de propagandă teroristă sau al conturilor false

Citește și: