Cum să-ți faci o bicicletă electrică singur acasă. Afacerea profitabilă care ar merge și în România

Cum să-ți faci o bicicletă electrică singur acasă. Afacerea profitabilă care ar merge și în România

Jacob Pustilnik și-a construit prima sa bicicletă electrică la 17 ani, pentru că s-a săturat să se prezinte la școală mereu transpirat. Iată cum a reușit tânărul să-și construiască bicicleta acasă.

Primul lucru pe care l-a făcut Pustilnik a fost ceea ce ar face orice adolescent întreprinzător atunci când ar avea nevoie de niște îndrumări inginerești: a intrat pe YouTube. Acolo a găsit pe cineva dispus să-i vândă un kit de conversie folosit de 800 de dolari – în esență, un kit pentru a transforma o bicicletă tradițională într-o bicicletă alimentată cu baterii – la reducere.

Pe parcursul unui weekend, și-a transformat bicicleta de munte hardtail într-o bicicletă electrică, capabilă de viteze de până la 32 de kilometri la oră, potrivit The Verge. Nu va mai ajunge la școală transpirat.

Astfel de kituri există de ani de zile, dar au câștigat popularitate pe măsură ce a explodat numărul de biciclete electrice vândute în întreaga lume. De asemenea, cu mai multe instrucțiuni și tutoriale disponibile prin intermediul unor platforme precum YouTube, mulți oameni simt că pot dobândi abilitățile de care au nevoie pentru a-și transforma bicicletele. Există o varietate de tipuri de kituri, de la kituri pentru roți, la motoare cu tracțiune central. Dar rezultatul este în general același: transformarea bicicletei tale obișnuite într-una supraalimentată cu electroni.

Bicicletă electrică „home made”

Construirea propriei biciclete electronice poate fi mai accesibilă decât cumpărarea uneia, mai ales că majoritatea bicicletelor electronice bune care costă între 1.400 și 3.000 de dolari. Kiturile menționate anterior pot fi achiziționate pentru aproximativ 100 de dolari. Cu toate acestea, aprovizionarea și construirea propriei baterii pot fi provocatoare, în special pentru oricine nu are abilități de bază în domeniul electricității și DIY. Și, ocazional, poți ajunge să cheltui mult mai mulți bani decât intenționai inițial.

Pustilnik a spus că este motivat să facă asta – majoritatea bicicletelor electrice pe care le voia el costau peste 2.000 de dolari – dar a mărturisit că se bucură și de sentimentul de libertate.

„Îmi place să pot să lucrez cu obiectele”, a spus el. „Și să pot rezolva eu ​​lucrurile, în loc să cumpăr piese scumpe sau să aștept ca altcineva să le remedieze”.

Pentru mulți pasionați de biciclete electronice, este în mare parte doar un hobby. Dar dacă chiar reușesc să realizeze singuri o bicicletă electrică, pot câștiga o influență pe rețelele de socializare, pot începe să primească comenzi de la alte persoane – familie, prieteni, poate chiar străini – care doresc să cumpere una dintre bicicletele lor electrice și, brusc, s-ar putea să se regăsească la cârma unui imperiu de biciclete electronice de milioane de dolari.

Așa s-a întâmplat cu Mike Radenbaugh, fondatorul și CEO-ul Rad Power Bikes din Seattle. În ultimii câțiva ani, compania lui Radenbaugh a crescut în topul producătorilor de biciclete electrice din SUA datorită capacității sale de a produce produse rapide, distractive și accesibile. Și totul a început foarte asemănător cu povestea lui Jacob Pustilnik, cu nevoia de a ajunge la școală la timp.

Afaceri din construirea de biciclete electrice acasă

Radenbaugh și-a construit prima sa bicicletă electrică în adolescență, crescând în orașul rural Garberville, în nordul Californiei, unde el și familia lui au trăit „într-un fel în afara rețelei”, a spus el. El se afla la 25 de kilometri de școală, dar, mai degrabă decât să continue să pompeze bani într-o mașină veche care continua să se defecteze, a ales să construiască o bicicletă electrică folosind bicicleta sa de munte ca fundație.

A petrecut mult timp pe forumuri online precum Endless Sphere, unde entuziaștii de biciclete electrice schimbă sfaturi. Dar nu avea un kit de conversie care să faciliteze transformarea. În schimb, s-a bazat pe abilitățile pe care le-a dobândit la un atelier auto local, pentru a transforma o grămadă de piese de motocicletă, motoare pe care le-a comandat din Japonia și alte lucruri pe care le avea în jurul său, într-o bicicletă electrică de 56 de kilometri la oră cu motor de accelerație.

„Prima a fost construită doar pentru mine”, a spus el, „iar următoarele au fost construite pentru vânzări. Am început să le vând pe Craigslist și am intrat în ziarul local cu o reclamă gratuită, deoarece cred că persoana care făcea publicitate acolo s-a simțit prost încercând să taxeze un tânăr de 16 ani”.

Economisești bani, dar trebuie să fii atent cum o construiești

Iar rezultatele au fost departe de a fi perfecte. „Piesele nu se potriveau bine și nu au avut performanțe bune”, și-a amintit Radenbaugh. Senzorii se prăjeau, firele se topeau și bicicleta era, în general, proastă. Acest lucru dezvăluie un adevăr central și inconfortabil despre bicicletele electrice de bricolaj: un proiect conceput în jurul economisirii banilor poate ajunge uneori să te coste mult mai mult decât dacă ai fi cumpărat ceva nou din magazin.

Pentru cei care nu sunt motivați de economisirea de bani, impulsul de a-și construi propria bicicletă electronică pare să provină în mare parte din dorința de a merge mai repede și mai departe decât permit majoritatea modelelor actuale. YouTube, Reddit și alte forumuri izbucnesc de constructori antreprenori care se laudă cu e-bicicletele lor puternice care merg cu viteza motocicletelor. Doar că trebuie să fii și atent cum o construiești.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: