Cum acționează armata de trolli a lui Vladimir Putin. Site-urile de știri, cele mai afectate

Cum acționează armata de trolli a lui Vladimir Putin. Site-urile de știri, cele mai afectate

Potrivit celor mai recente cercetări, Kremlinul ar fi susținut din umbră de o adevărată armată de trolli. Aceștia au ca misiune influențarea utilizatorilor din mediul online prin postarea de mesaje pro-Kremlin.

Institutul de cercetare a criminalității și securității de la Universitatea Cardiff a descoperit că 32 de site-uri media importante din 16 țări au fost vizate de atacurilor trollilor pro-Kremlin. Printre acestea, amintim de publicații importante precum Mail Online, Express și Times.

Cum acționează armata online a lui Putin

Cecertătorii susțin că trolli pro-Kremlin acționează de mai mulți ani, însă, de curând, au abordat și tema retragerii Statelor Unite ale Americii şi a Marii Britanii din Afganistan.

Circa 250 de relatări au fost descoperite ca având opinii provocatoare pro-Kremlin sau anti-Occident în comentarii la subiecte relevante pentru Rusia, cum ar fi tensiunile din Crimeea, de la începutul cercetării, în aprilie.

„Acest raport evidenţiază ameninţarea la adresa democraţiei noastre din partea dezinformării pe internet susţinută de statul rus. Marea Britanie colaborează strâns cu aliaţii săi internaţionali pentru a contracara trolii Kremlinului care răspândesc minciuni”, a spus ministrul britanic de Externe, Dominic Raab.

Comentariile trollilor pro-Kremlin pot fi ușor identificare, spun cercetătorii. De exemplu, ele exprimă mesaje clare de susținere a Rusiei, în detrimentul Occidentului. Mai mult decât atât, au un puternic caracter de a influența cititorul, de a-l convinge de un anumit aspect, de a-l dezinforma și manipula conform intențiilor directivelor pe care trollii le urmează.

De asemenea, un alt aspect ce ajută la identificarea acestor tipuri de mesaje este acela că aceste comentarii primesc, într-un timp foarte scurt, un număr mare de reacții, cum ar fi like-urile sau alte comentarii.

Unele site-uri media permit oamenilor să voteze și comentarii, iar cercetătorii spun că comentariile pro-Kremlin au primit un număr neobișnuit de mare de „voturi pozitive”.

Totodată, acești trolli au profiluri online care ridică suspiciuni asupra veridicității informațiilor publicate. S-a constatat că un cont a schimbat locația de 69 de ori și și-a schimbat numele de 549 ori de când a fost creat în iunie anul trecut.

Cu toate acestea, Rusia a negat în mod constant să fie implicată în operațiuni de propagandă și dezinformare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: