22 apr. 2021 | 16:40

Cum a câștigat Huawei în instanță o luptă stupidă începută de Chanel: de la ce a pornit totul

ACTUALITATE
Cum a câștigat Huawei în instanță o luptă stupidă începută de Chanel: de la ce a pornit totul

La prima vedere, Chanel și Huawei sunt două companii care n-ar avea nimic de împărțit vreodată. Și totuși au ajuns să fie subiect de primă pagină.

Huawei e un nume uriaș în domeniul producției de telefoane și al echipamentelor 5G, iar Chanel e una dintre marile case de modă de la nivel mondial. La prima vedere, nu prea ar avea de împărțit nimic. Și, totuși, casa de modă a dat în judecată compania chineză.

Motivul: noul logo al Huawei ar semăna prea tare cu cel al Chanel.

Chanel, luptă stupidă în instanță cu Huawei

Cei de la Chanel s-au adresat Tribunalului UE pe motiv că Huawei le-a copiat logo-ul. E vorba de cel pe care chinezii vor să-l înregistreze în Europa. Justiția europeană, însă, a respins cererea. Nu e clară motivarea, dar e posibil ca și magistrații să-și fi dat seama că deschiderea unui proces pe acest subiect e stupidă.

Judecătorii s-au rezumat la a spune că siglele nu-s similare. Casa de modă poate contesta decizia, dar nu pare să aibă mari șanse de a schimba ceva.

Din câte se observă, ambele companii se folosesc de aceeași literă încrucișată cu una similară:  în cazul lui Chanel e vorba de C, poziționat într-o imagine în oglindă (unul în dreapta, celălalt în stânga). Cele două litere se încrucișează în centru. În cazul Huawei, U-urile sunt împletite, unul orientat în sus, unul în jos, pe orizontală cumva.

chanel-pierde-procesul-intentat-impotriva-huawei-

Cele două mărci “au unele asemănări, dar diferențele vizuale sunt semnificative”, a decis instanța europeană, care a mai spus că nu există riscul vreunei confuzii din partea clientului-consumator. E evident acest lucru, din moment ce cele două companii activează în domenii total diferite.

În 2017, compania chineză a dorit să omologheze logoul pe care urma să îl folosească pe piesele de hardware ale computerelor comercializate în Europa. Chanel a considerat că cele două linii curbe intercalate ale Huawei sunt prea similare cu logoul folosit pentru bunuri de lux precum haine, genți, pantofi și cosmetice.

În urmă cu 2 ani, autoritatea europeană pentru proprietate intelectuală a respins cererea Chanel, spunând că publicul nu ar putea confunda cele două însemne distinctive.