24 sept. 2021 | 17:25

Criza semiconductorilor ar putea falimenta industria auto: cât de mari sunt pagubele

ACTUALITATE
Criza semiconductorilor ar putea falimenta industria auto: cât de mari sunt pagubele

Producătorii de automobile sunt afectați de lipsa microcipurilor și de prețurile ridicate ale mărfurilor.

Companiile ar putea pierde venituri de aproximativ 210 miliarde de dolari anul acesta din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare, aproape dublu față de prognoza inițială, a declarat firma de consultanță Alixpartners.

Lipsa semiconductoarelor este doar o parte a problemei, a declarat aceasta. Prețurile ridicate și aprovizionarea restrânsă a mărfurilor, cum ar fi oțelul și rășina din plastic, cresc costurile și obligă producătorii de automobile să restrângă producția.

Constructorii auto sunt pe cale să aibă piardă producția a 7,7 milioane de vehicule în 2021, conform noii prognoze.

Pierderile sunt colosale

În prima jumătate a anului curent, firma a prezis că producătorii de automobile vor avea pierderi de 110 miliarde de dolari și vor avea o scădere de 3,9 milioane de vehicule pentru anul respectiv.

Noua prognoză vine pe fondul avertismentelor producătorilor de autovehicule și ale producătorilor de camioane comerciale că lipsa semiconductoarelor și creșterea prețurilor mărfurilor nu se diminuează pe măsură ce 2021 se îndreaptă către ultimele sale luni, așa cum sperau directorii din industrie.

Săptămâna trecută, IHS Markit și-a redus perspectivele globale de producție a industriei auto pentru 2021 și 2022.

Pe piața SUA, vânzările de vehicule au început să încetinească, deoarece stocurile pe loturile dealerilor sunt în aprovizionare cu aproximativ 20 de zile, mai puțin de jumătate din nivelurile normale, a declarat Dan Hearsch, director general în cabinetul auto Alixpartners.

„Inițial am presupus că vom reveni la volumul normal”, a declarat Hearsch.„Asta nu se va întâmpla”, a adăugat acesta.

Aprovizionarea cu semiconductori a fost afectată în ultimele luni de blocaje COVID-19 din Malaezia, care a împiedicat producția la furnizori importanți.

Acum este nevoie de 21 de săptămâni pentru a îndeplini comenzile de cipuri, iar directorii auto spun că lipsa ar putea dura ani de zile.

„Cu siguranță se simte ca cea mai lungă lipsă de aprovizionare pe care industria a văzut-o, deoarece nu s-a terminat”, a spus Hearsch. „Este cu siguranță cea mai amplă. Acesta este fiecare loc. Aceasta este toată lumea.”