Critici deosebite ale Ford România: totul a pornit de la cea mai mare problemă CFR
Știm cu toții că, la capitolul transport feroviar, România a rămas „prizonieră” în secolul trecut. Ultimele decenii au fost presărate cu promisiuni, studii și zero investiții. Știm cu toții, însă atunci când o auzim de la un oficial precum președinta Ford România, parcă ne cutremură izbirea de realitate.
Președinta Ford România a descris, clar și răspicat, situația în care se regăsește transportul feroviar din țara noastră, în acest moment.
Josephine Payne a spus că mașinile produse de americani la Craiova ajung cu întârziere la clienții europeni. Motivul? Transportul feroviar extrem de lent.
Trenul cu care exportăm mașini are o viteză medie mai mică decât cea cu care eu merg pe bicicletă
Oficialul susține că trenul cu care se operează transportul de mașini produse la Craiova, pentru piața europeană, merge, în medie, mai încet decât merge el pe bicicletă.
„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, a declarat Josephine Payne.
Timpii de transport nu înseamnă doar nervi întinși la maximum pentru clienții care își așteaptă mașinile comandate, ci și bani pierduți.
Ford pierde milioane de euro din cauză că România nu investește în infrastructura feroviară
Potrivit oficialului Ford, din cauza acestor întârzieri, compania pierde milioane de euro.
Ford trimite cu trenul la export peste 100.000 de mașini pe an, iar trenurile cele mai lungi au peste 700 de metri și transportă peste 700 de mașini. Trenul, tractat de o locomotivă produsă la Craiova, transportă 700 de maşini şi are ca destinaţie finală Germania.
Dealul Balota este cea mai dificilă porţiune de cale ferată din România, traseul având 20 de kilometri și un singur fir pe ambele sensuri. Aşa că, dacă un tren se află pe traseu, restul așteaptă.
La nivel teoretic, există o soluție, însă practic ea nu funcționează. Mai exact, la mijlocul dealului se află o haltă prevăzută cu o linie abătută, unde trenurile ar putea să se intersecteze şi să reducă timpul de așteptare, doar că linia nu este funcțională.
La rândul lor, cei de la CFR Infrastructură susțin că această situație e cauzată de unele „probleme litigioase apărute cu constructorul”, procesul de modernizare a liniei fiind blocat în instanță de circa 3 ani.