26 feb. 2021 | 17:55

Cofondatorul Google cu un proiect ambițios: aeronava imensă alimentată cu hidrogen

ACTUALITATE
Cofondatorul Google cu un proiect ambițios: aeronava imensă alimentată cu hidrogen

Cofondatorul Google, Sergey Brin, lucrează la un proiect extrem de ambițios: un dirijabil masiv atât de mare, alimentat cu hidrogen, încât ar face Hindenburg de rușine. Nava gigantică este concepută pentru a oferi ajutor umanitar celor care au nevoie în locuri greu accesibile.

Pentru a-l alimenta, compania secretă a lui Brin, numită LTA Research, speră să scoată artileria grea sub forma unui sistem de propulsie cu hidrogen de 1,5 megawați, potrivit TechCrunch.

Conform aceleiași surse, acest proiect ar fi mai mare decât orice altă celulă de combustibil cu hidrogen. Deținătorul record pentru acest lucru este pornirea avionului cu hidrogen zero emisii ZeroAvia, cu o celulă de combustibil cu hidrogen de 0,25 megawatti.

Aeronava alimentată cu hidrogen ar putea fi cea mai mare din istorie

Sistemele de propulsie cu hidrogen sunt eficiente pentru avioane, deoarece sunt mult mai ușoare decât bateriile litiu-ion. Asta înseamnă că gama este, de asemenea, considerabil mai mare. „Unde am putea merge ceva de genul 125 de mile cu bateriile, ar trebui să putem face aproape o mie de mile folosind hidrogen”, a declarat pentru TechCrunch Josef Kallo de la Centrul Aerospațial German, care dezvoltă un sistem de celule de combustibil neafiliat.

Există o mulțime de alte obstacole care trebuie depășite. De exemplu, pilele de combustibil cu hidrogen produc multă apă și căldură în exces. Stocarea în siguranță a hidrogenului lichid în rezervoarele gigant de combustibil este, de asemenea, destul de complicată. Și dacă ne uităm puțin în urmă la istorie, siguranța la bordul unui dirijabil alimentat cu hidrogen ar trebui să fie numărul unu.

LTA Research lucrează în prezent la un astfel de dirijabil alimentat cu baterii care poate găzdui până la 14 pasageri numit Pathfinder 1. Prima celulă de combustibil cu hidrogen a companiei va fi construită de o companie separată și adaptată într-un prototip existent, dar ar mai putea dura câțiva ani.

Dacă totul merge conform planului, compania ar putea ajuta organizațiile nonprofit locale cu ajutor în caz de dezastru în aer, în special în regiunile care nu sunt accesibile cu avionul sau cu barca. Dar scoaterea de pe sol a unui astfel de sistem masiv de propulsie cu hidrogen nu va fi floare la ureche.