Codul rutier, modificat: toți șoferii români trebui să știe. Vitezele mai mari, legale

Codul rutier, modificat: toți șoferii români trebui să știe. Vitezele mai mari, legale

Urmează schimbări în ceea ce privește limita maximă de viteză admisă pentru drumurile expres. Aceasta va fi extinsă, conform unui proiect legislativ care argumentează că drumurile expres au fost proiectate cu posibilitatea adaptării acestora la profil de autostradă, în funcție de evoluția fluxurilor de trafic.

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care prevede anumite completări ale articolelor din capitolul V care reglementează regulile de circulație.

Pe drumurile expres vor fi interzise circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație, staționarea ori parcarea în alte locuri decât cele special amenajate, executarea manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile.

Care sunt modificările

Propunerea legislativă numărul B481/2021, depusă la Senat prevede completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Astfel, în legislație va fi introdusă noțiunea de drum expres, definit ca drum național rapid, semnalizat special, rezervat exclusiv circulației autovehiculelor, cu sau fără remorci, care nu servește proprietății riverane, prevăzut cu două căi unidirecționale, separat printr-o zonă mediană sau, în mod excepțional, prin alte modalități, cu excepția unor locuri speciale sau cu caracter temporar, având cel puțin două benzi de circulație și acostament pe sens, accesibil numai prin noduri sau intersecții reglementate și pe care oprirea și staționarea pe partea carosabilă sunt interzise.

După introducerea acestor noi schimbări, Codul va avea următoarele limite maxime de viteză în afara localităților:

a) pe autostrăzi – 130 km/h;

b) pe drumurile expres — 120 km/h;

c) pe drumurile naționale europene (E) – 100 km/h;

d) pe celelalte categorii de drumuri – 90 km/h.

Ca această propunere legislativă să intre în vigoare, trebuie adoptată de Parlament, promulgată de președinte și publicată în Monitorul Oficial.

Citește și: